61 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در شهرستان مهاباد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد گفت: 61 شعبه اخذ رای و 320 صندوق برای برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش بینی شده است.

ایرج شجاعی افزود: از این تعداد شعبه اخذ رای 61 شعبه در شهر مهاباد و 99 شعبه روستایی در بخش مرکزی و خلیفان است.

وی اضافه کرد: درهر شعبه یک صندوق مختص انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق مختص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا است.

شجاعی همچنین در خصوص تائید صلاحیت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مهاباد گفت: 99.5 درصد از 954 داوطلب ثبت نام کننده برای ورود به شوراهای اسلامی این شهرستان تائید صلاحیت شدند.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه فهرست تائید صلاحیت شده های انتخابات شهر و روستای شهرستان مهاباد قطعی نشده است، افزود: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان باید تبلیغات های خود را در مکان های اعلام شده ویژه انتخابات شوراها انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شورای شهر مهاباد گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مهاباد 7 نفر است بر اساس اعلام وزارت کشور انتخابات شورای اسلامی شهر مهاباد الکترونیکی بوده اما برای انتخابات ریاست جمهوری مثل سایر نقاط کشور انتخابات با تعرفه رای بوده و شمارش دستی خواهد بود.

شجاعی همچنین با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: باید همه به دنبال مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشیم تا کسی که برگزیده می شود و انتخابات آینده دارای مشروعیت هر چه بیشتر باشد البته مردم همیشه با مشارکت بالا علاقمندی خود را به انقلاب و نظام نشان دادند. .

در انتخابات شوراهای شهرستان مهاباد 138 روستای حایز شرایط انتخابات شورای های اسلامی روستا و 2 شهر مهاباد و خلیفان است که در مجموع 442 عضو شورا در این شهرستان انتخاب خواهند شد.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس اعلام شورای نگهبان همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.