رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: طبق آخرین ارزیابیهای انجام شده جمعیت کیفری زندان خلخال در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا رمضان‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی زندان‌های اردبیل اظهار کرد: طبق آخرین گزارشات به دست آمده جمعیت کیفری زندان خلخال در سال 95 نسبت به سال 94 با کاهش 16 درصدی روبه‌رو بوده که خوشبختانه این میزان کاهش آسیب‌های اجتماعی را در منطقه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که تغییر نگرش و دیدگاه‌ها باید به سمت کاهش جمعیت کیفری باشد، افزود: نیاز است از ظرفیت‌های تمامی زندانها برای کاهش جمعیت کیفری استفاده شود، چرا که اقدامات حبس‌زدایانه نقش مهمی در بهبود وضعیت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که امیدواریم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: خوشبختانه تعاملات بین زندان و دادگستری قابل قبول و مطلوب بوده و با رسیدگی مناسب به پرونده‌ها و تعیین تکلیف شدن آنها توانسته‌ایم گامهای اساسی در راستای کاهش جمعیت کیفری برداریم که امیدواریم امسال نیز وضعیت به همین منوال ادامه یابد.

رمضان‌پور با اشاره به این‌که تغییر فرایند تعیین پیش قسط در تقسیط دیون مالی دلیل اصلی کاهش جمعیت کیفری در این شهرستان است، بیان کرد: این موضوع توانسته در ارتباط با کاهش زندانیان نقش مهمی ایفا کند، چرا که ایجاد مهلت زمانی بیشتر برای محکومین مالی در ارتباط با پرداخت قسط آنان امری لازم و قابل توجه است.

وی تصریح کرد: اعزام زندانیان به مرخصی نیز از مواردی است که می‌تواند سبب جلب اعتماد آنان و فرصتی برای داشتن آسایش و آرامش در کنار خانواده‌ها برای زندانیان فراهم کند که امیدواریم با تداوم این موضوع بتوانیم به خواسته‌ها و اهداف خود در راستای کاهش جمعیت کیفری در زندانهای استان دست یابیم.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال افزود: ایجاد بسترها و زیرساختهای لازم برای حضور حداکثری زندانیان در انتخابات پیش رو یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه مسئولین مربوطه قرار بگیرد تا بتوانیم از این طریق شاهد حضور پرشور زندانیان در انتخابات باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.