مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اربیل گفت: آشنا کردن سرمایه گذاران با روش های نوین تامین مالی خارجی غیر از منابع بانکی، از اولویت های اصلی این اداره کل می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری که در جلسه دوره آموزش آشنایی با روش های نوین تامین مالی خارجی برای سرمایه گذاری در استانداری اردبیل سخن می گفت افزود: هدف از برگزاری این دوره تخصصی را آشنا کردن هر چه بیشتر مدیران و سرمایه گذاران با روشهای به روز تامین مالی خارجی غیر از منابع بانکی، در شرایط محدودیت مالی دولت عنوان کرد.

وی گفت: با برگزاری چنین کارگاههایی می شود بسیاری از مشکلات پیش و روی سرمایه گذاران را در حوزه تامین مالی حل و موجبات تسهیل فرآیند سرمایه گذاری را فراهم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه اولیه 19 هزار میلیارد تومان از محل منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی در سال جاری خبر داد و گفت: این منابع به طور مستمر و در طول زمان فزاینده خواهد بود، بطوریکه با توجه به منابع در اختیار خود در بانک ها سپرده گذاری و بانک ها نیز از این محل تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد داد.

امینی، ارائه تضمین و بیمه به سرمایه گذار را از ویژگی های مهم این صندوق اشاره و در ادامه به تشریح مدل های مختلف و نوین تامین مالی خارجی مرسوم در دنیا پرداخت.

وی گفت: اجرای راه آهن اردبیل به میانه از طریق فاینانس خارجی مقدور می باشد که در این ارتباط به دنبال یک فاینانسور مناسب هستیم.

استاندار اردبیل هم در جمع بندی مطالب ارائه شده، تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی پارس آباد، مطالعه و اجرای راه آهن اردبیل به پارس آباد و اردبیل به میانه و همچنین توسعه راههای اصلی استان را از جمله مطالبات اهالی استان اردبیل عنوان و مطالبی در ارتباط با اقدامات انجام گرفته جهت اتصال شمال استان به خط ریلی جمهوری آذربایجان و ایجاد بندر خشک در این منطقه ارائه نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.