پناهجویان افغان برای درخواست پناهندگی به آلمان خود را عضو سابق طالبان معرفی کرده‌اند

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان، هزاران پناهجوی افغان در آلمان در جریان تحقیق و مصاحبه‌خود، خود را به عنوان عضو سابق گروه طالبان معرفی کرده‌اند.

پناهجویان افغان، در زمان درخواست پناهندگی؛ خود را عضو سابق گروه طالبان معرفی کرده اند

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلۀ اشپیگل چاپ آلمان نیز در شماره تازه‌اش نوشته، از آن‌جایی که بحران مهاجرت درسال ۲۰۱۵ میلادی، شروع شد، احتمال دارد که هزاران جنگ‌جوی طالبان از افغانستان به آلمان آمده‌ باشند.

این مجله هم‌چنان گزارش داده که این معلومات را از ادارۀ آلمان فدارال در امور مهاجرت و پناهندگی به‌دست‌آورده‌است.

درعین حال گزارش شده که دادستان کل آلمان در حال تحقیق به بیش از ۷۰ تن در این رابطه است.

گفتنی‌ست که کسانی‌که ادعا کرده‌اند که عضویت سابق طالبان را داشته‌اند به هزاران تن می‌رسند؛ اما تا به حال دقیق معلوم نیست که این مهاجران افغان چرا خود را به عنوان اعضای گروۀ طالبان معرفی کرده‎‌اند.

قرار است در روزهای آینده‌ تحقیق در دو شهر بزرگ آلمان که زیادترین مهاجران افغان در آن زنده‌گی می‌کنند، و متهم به عضویت در گروۀ طالبان اند، آغاز گردد.

این گفته‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بررسی‌ها در مورد کسانی که در آلمان زنده‌گی می‌کنند و احتمال دارد که عضو گروۀ داعش باشند، آغاز شده‎اند.

شفقنا نوشت: قبل از این نیز تعدادی از پناه‌جویان در آلمان از سوی پولیس آن کشور به ظن عضویت در گروه‌های تروریستی و یا هم دارای سابقۀ جرمی دست‌گیر شده‎اند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار