نمایندگان مجلس حمله مهاجمان مسلح به قول اردوی «209 شاهین» بلخ را تکان دهنده دانستند و از حکومت خواستند تا به مقوله امنیت توجه بیشتر نشان دهد.

بلخابی نماینده سرپل در مجلس: خانه ملت باید وزیر دفاع را مورد مواخده قرار بدهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همایون همایون نایب رئیس اول مجلس نمایندگان گفت که «خواست جدی ما از رییس جمهوری این است که به مسائل امنیتی بیشتر از قراردادها توجه کند.»

همایون افزود: حامد کرزی با نیروی سیاسی خواندن طالبان، ذهنیت مردم را مغشوس می کند.

شریفی بلخابی یکی از نمایندگان مجلس اظهارداشت: حمله مهاجمان به لشگر شاهین، یک حادثه تکان‌دهنده و یک جنایت عجیب است.

وی گفت: خانه ملت باید در این زمینه وزیر دفاع را مورد مواخذه قرار دهد.

برخی نمایندگان مجلس نیز «حامد کرزی» رییس جمهوری پیشین کشور را به دلیل آنچه که اظهارات حمایت آمیز وی از طالبان و معرفی آنان به عنوان یک گروه سیاسی خواندند، عامل ریختن خون سربازان ارتش دانستند.

عبدالودود پیمان یکی از نمایندگان مجلس در این نشست گفت: «مشخص نیست چه وضعیتی بر کشور حاکم است. 200 تا 300 سرباز به گفته وی در کشور شهید می شوند و آن گاه برخی گروه طالبان را یک نیروی سیاسی معرفی می کنند.

وی تاکید کرد : این مساله بسیار جدی است و مجلس نباید به سادگی از این موضوع بگذرد.

ناهید فرید یکی اط اعضای مجلس نمایندگاناظهارداشت:حمله زمانی صورت گرفته که سربازان در حال انجام فریضه نماز بودند و علما نباید در این باره سکوت اختیار کنند.

وی افزود: رهبران حکومت وحدت ملی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و با ترسیم خطوط سیاسی و امنیتی کشور به امنیت بیش از پیش توجه نشان دهند.

نائب رئیس مجلس پس از اظهارات نمایندگان تصریح کرد:  «همه می دانیم که وضعیت امنیتی بیش از حد وخیم شده است. در هرسه ارگان امنیتی مشکل وجود دارد، ولی متاسفانه وقتی که وزرا استیضاح می شوند، نمایندگان به آنان رای اعتماد می دهند.»

شماری از مهاجمان مسلح با حمله به لشگر 209 شاهین ارتش در مزار شریف مرکز استان بلخ افغانستان ده ها تن از سربازان این لشگر را کشتند.

گزارش منابع خبری  حاکی است که مهاجمان ابتدا موتر مملو از مواد انفجاری را بر دیوار پایگاه لشگر کوفتند و سپس چند مهاجم وارد پادگان شدند و نظامیانی را که در حال نماز خواندن بودند به شهادت رساندند.

درگیری میان مهاجمان و نظامیان افغان در این لشگر با پاسی از شب ادامه یافته است و سرانجام پس از حدود 5 ساعت، مهاجمان از پای درآمدند.

آمارهای متفاوتی از تلفات این حمله اعلام شده است، اما شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی که خواسته نام وی فاش نشود، گزارش داده است که بیش از 135 تن در این حمله جان خود را از دست داده اند و حدود 60 نفر دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.