علیرضا تابش به سوالاتی درباره فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی پاسخ داد.

علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت موفقیت در  برگزاری سی‌وپنجمبن جشنواره جهانی فیلم فجر  گفت: به نظرم تیم برگزارکننده جشنواره جهانی فیلم فجر نقص‌های سال‌های گذشته را برطرف کرده و با همت و تلاش بیشتری اطلاع‌رسانی کرده است.
 
وی برنامه‌ریزی دقیق را یکی دیگر از نقاط قوت جشنواره جهانی فیلم فجر دانست و اظهار داشت: باشگاه جشنواره نیز مخاطبان بسیاری را جذب کرد. از طرفی نواقصی که بعضا در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد برطرف شد و در روز اول جشنواره نیز شاهد استقبال خوب مخاطبان بودیم و امیدواریم که این استقبال ادامه داشته باشد.
 
تابش ادامه داد: امسال به غیر از کاخ جشنواره سینماهای فرهنگ و فلسطین نیز به جشنواره جهانی فجر اضافه شدند و آماری که تا به حال از سینماهای فلسطین و فرهنگ گرفتم نشان می‌دهد که با توجه به روز اول خوشبختانه استقبال خوبی داشته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: بنیاد سینمایی فارابی نیز در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر در قرعه خودش 7 یا 8 فیلم جدید را به بازار ارائه می‌کند. در مذاکره با طرف‌های خارجی هم راجع به فیلم‌های ارائه داده شده و فیلم‌های قدیمی‌تر گفتگو خواهیم داشت ولی در بخش نمایش بازار جشنواره 3 یا 4 فیلم مورد حمایت بنیاد فارابی نمایش داده می‌شوند.
 
تابش افزود: بنیاد سینمایی فارابی حتما در سال جدید برنامه‌هایی برای مشترک‌سازی دارد و تمرکز بر روی پروسه تولید فیلم‌های سینمایی با کشورهای خارجی یکی از برنامه‌های جدی ما در این بنیاد است.
 
وی گفت: یک سری از مذاکرات‌مان در 2 یا 3 سال اخیر به مراحلی رسید و در همین راستا سناریوها نوشته شده و تبادل سناریو انجام گرفته و حتی بر روی بخشی از سرمایه کار توافق کردیم.
 
تابش ادامه داد: امیدوارم که وقت بیشتری بگذاریم و تولید مشترک را در سال 96 حداقل به عنوان یک پروژه جدی در تولید سینمای ایران داشته باشیم.
 
وی در خصوص سینمای کودک و میزان حمایت بنیاد سینمایی فارابی از این ژانر سینمایی، افزود: ما خوشبختانه در سال‌های 94 و 95 حمایت قابل قبولی را از تولید سینمای کودک داشتیم. این ژانر سینمایی شور و رونق خوبی گرفت و برخی از فیلمسازان به سراغ فیلم کودک آمدند.
 
تابش در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: مجموع فیلم‌هایی که ما از آنها حمایت کردیم 14 یا 15 ترکیب بین سینمایی و انیمیشن است که امیدواریم در تیرماه امسال در جشنواره فیلم بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان پذیرفته و همراه با سایر آثار خارجی کودک دیده شوند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار