حمایت مقام‌های اروپایی از مکرون نامزد انتخابات فرانسه

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مقامات اروپایی از امانوئل مکرون حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سران اتحادیه اروپا در پیام های خود از «امانوئل مکرون»، نامزد میانه رو، حمایت کردند.

«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی اتحادیه اروپا در پیام توئیتری خود نوشت: «یونکر» پیروزی امانوئل مکرون در دور اول انتخابات را تبریک گفت و در دور دوم نیز برای او آرزوی موفقیت کرد.

همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت:پرچم های فرانسه و اتحادیه اروپا را در استقبال از پیروزی امانوئل مکرون ببینید این آرزو و آینده نسل ماست.
 
سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز برای امانوئل مکرون نامزد میانه رو که در دور دوم انتخابات ریاست جمهور فرانسه با مارین لوپن نامزد راست گرای افراطی رقابت خواهد کرد آرزوی موفقیت کرد. 
 
مکرون در تبلیغات انتخاباتی خود از اتحادیه اروپا حمایت کرده است. این در حالی است که لوپن اعلام کرده که فرانسه را همچون انگلستان از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعاتی پیش به پایان رسید و شمارش اولیه آرا حاکی از راهیابی «امانوئل مکرون» نامزد مستقل و میانه رو و همچنین «مارین لوپن» نامزد راستگرای افراطی، به دور دوم انتخابات بود. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار