رشت؛

افتتاح مرکز اکوتوریسم روستای در هفته زمین پاک

مرکز اکوتوریسم روستای جیرسر باقرخاله خمام در هفته زمین پاک افتتاح شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت : این مرکز اکوتوریسم ،با همکاری ایران و در روستای جیرسر باقر خاله از بخش خمام به عنوان مرکز نمونه گردشگری برای توسعه اکوتوریسم در مدت شش ماه ساخته شده است که در این طرح تامین زمین، جاده سازی، تامین برق و موارد مشابه توسط کشور ایران و هزینه ساخت آن توسط جایکا پرداخت شده است.
 
قربانعلی محمدپور افزود: برای ساخت این مرکز  دو میلیارد ریال هزینه شده است و در آینده نزدیک نیز برنامه توسعه آن اجرا خواهد شد.
 
وی گفت: اکوتوریسم امروزه به عنوان یکی از بزرگترین منابع درآمد سازی برای جوامع در سطح محلی و حتی کلان مورد توجه دولت هاست بطوریکه میتوان درآمد حاصل از آن را به راحتی جایگزین درآمدهای نفتی و فراتر از آن کرد .
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد : سازمان حفاظت محیط زیست با تمام ظرفیت خود سعی دارد تا با گسترش فعالیت های طبیعت گردی علاوه بر سپردن حفظ و حراست از محیط زیست به خود مردم ، راه های گسترش اکوتوریسم این  مناطق را که منجر به کاهش میزان بیکاری و زمینه های ایجاد تخلف  و تخریب محیط زیست می شود ، بررسی و هموار کند.
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.