رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در برخورد با جرایم انتخاباتی باید حیثیت بازدارندگی برخوردها نمایان شود و در این راستاباید به موقع ورود کرده و قاطعانه برخورد شود.

فضای عمومی کشور اجازه فتنه را نمی دهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام دادگستری کرمان یدالله موحد صبح امروز در جشن بزرگ مبعث در دادگستری کل استان کرمان گفت: فضای عمومی کشور اجازه فتنه را نمی دهد و دستگاه قضایی با اقتدار و با امکانات موجود خود آمادگی دارد با هرگونه حرکت فتنه انگیز و مخالف مصالح ملی برخورد جدی و قاطعانه کند.

وی افزود:دست اندرکاران قضایی در استان کرمان نیز با آمادگی لازم در صحنه حضور دارند و اجازه هیچ تحرکی خلاف مصالح ملی را نخواهند داد و با هر اقدام غیر قانونی برخورد جدی خواهند کرد.

موحد تاکید کرد: برآوردها نشان می دهد، انتخاباتی سالم، پویا و عزتمندانه را پیش رو خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به نشست اخیر رئیس قوه قضائیه با روسای کل و دادستان های کشور، گفت: موضوع انتخابات یکی از موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان از انتخابات جاری به عنوان انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز برای کشور یادکرد و گفت: انتخابات به دلیل نظام مردم سالاری دینی اهمیت ویژه ای دارد و نشان دهنده مشارکت فعال مردم در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و .... است.

موحد اظهار کرد: باید هم خود در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را برای حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم تا با برگزاری انتخاباتی با شکوه، اقتدار ملی خود را در سطح جهان به نمایش بگذاریم.

وی تاکید کرد: اقتدار، انسجام، عزت و عظمت ملت ما در این است که در این صحنه های مهم و سرنوشت ساز حضور یابند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کارکنان قضایی در زمان اداری، با استفاده از امکانات اداری و استفاده از عنوان قضائی خود مداخله و حمایت از یک کاندیدای خاص را ندارند.

وی گفت: همکاران قضایی جدای از اوقات اداری، جدای از امکانات اداری و بدون اشاره به عنوان شغلی می توانند در عرصه انتخاباتی حضوری فعال و پرشور داشته باشند.

موحد با اشاره به اهمیت انتخاب ریاست جمهوری، گفت: رئیس جمهور، بعد از رهبری دومین شخصیت در کشور است و با انتخاب یک فرد به عنوان رئیس جمهور، مهمترین امور اداری و اداره کشور به دست یک فرد و یک مجموعه سپرده می شود تا کشور را به سمت اهداف خود پیش ببرد و از این رو بسیار با اهمیت است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.