سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت: ۲۰ درصد از مردم شهرستان بافق مبتلا به بیماری دیابت و پیش دیابت هستند.

 مسعود دانشی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ در مراسم آیین زنگ سلامت با بیان اینکه ۲۰ درصد از مردم بافق مبتلا به بیماری دیابت و پیش دیابت هستند گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم این آمار و ارقام را کاهش دهیم.
 
دانشی افزود: بیماری های قلبی ، عروقی، سرطانی، دیابت و تصادفات ترافیکی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای در کشور داشته است.
وی با اشاره به کاهش سن این نوع بیماری ها و شیوع آن تصریح کرد: اصلاح الگوهای غذایی، داشتن تغذیه مناسب گام مهمی در جهت پیشگیری از بیماری ها است.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق با اشاره به فعالیت های وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن در بحث حفظ سلامت جامعه گفت: نقش وزارت بهداشت و درمان در این مقوله تنها 25 درصد می باشد که 75 درصد مابقی مربوط به مردم 30%و سایر ادارات و ارگانها 45% است.
 
وی از شهروندان خواست تا در تمامی گروه‌های سنی به همراه خانواده‌های خود به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده و پرونده الکترونیکی سلامت را به ثبت برسانند.
 
 دانشی افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد مردم سیگار و ۱۸ درصد آقایان قلیان مصرف می کنند.
 
 اجرای برنامه هایی در حوزه سلامت ، جشنواره آشپزی دانش آموزان دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) و تجلیل از فعالان عرصه سلامت از دیگر برنامه ها ی این مراسم بود.
 
هفته سلامت امسال در ایران با شعار زندگی سالم با نشاط و امید با محوریت غلبه بر افسردگی از تاریخ اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.