مدیرکل منابع طبیعی کرمان گفت: طرح جامع مقابله با هجوم ریزگردها بعد از 13 سال در دولت یازدهم اجرا شد.

 اجرایی شدن طرح مقابله با بحران ریزگردها بعد از 13 سال در کرمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، گفت: بروز پدیده هایی چون ریزگردها و توفان شن علاوه بر وارد آوردن خسارات هنگفت به زیرساخت ها و بخش کشاورزی مناطق شرق استان کرمان، سلامت مردم این نواحی را نشانه رفته است.

وی اعتبار طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و هجوم ریزگردها در شرق این استان را 529 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این طرح از هفته گذشته و برای مدت پنج سال به مرحله اجرا در آمد.

رجبی زاده با بیان اینکه هزار هکتار از کانون های فرسایش بادی شرق استان کرمان امسال تحت عملیات مالچ پاشی قرار می گیرد،افزود: 90 هزار لیتر مالچ نفتی از پالایشگاه آبادان خریداری و عملیات مالچ پاشی در شرق استان کرمان از منطقه شوق آباد در حوالی ریگان از هفته گذشته آغاز شده است.

وی گفت: با اجرای این طرح در پنج سال آینده شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر  از نظر هجوم شن های روان و توفان امنیت نسبی پیدا می کنند. 

رجبی زاده افزود: طرح جامع مقابله با فرسایش بادی و ریزگردها در صورت تحقق اعتبار مورد نیاز در شرق استان کرمان با نهال کاری 15 هزار هکتار، بادشکن بیولوژیک یکهزار و 500 کیلومتر، اجرای تله رسوب گیر در 900 کیلومتر و 40 هزار هکتار و طرح های آبخیزداری اجرا می شود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار