کارگاه طرح تدوین مدیریت جامع تالاب نوروزلو به مناسبت روز زمین پاک در میاندوآب تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،علیرضا بقالی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت:با هدف مدیریت جامع تالابهای منطقه اولین جلسه کارگاه طرح تدوین برنامه جامع مدیریت تالاب سد نوروزلو به مدت یکروز برگزارشد.

در ابتدای جلسه بقالی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست میاندواب به اهمیت حفظ تالاب و اهمیت منطقه میاندوآب به عنوان یک زون تأثیر پذیر در مقابل اثرات خشک شدن دریاچه و تالابهای اقماری آن اشاره نمود.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ، لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور را تقدیم مجلس نموده که هم اکنون در دستور بررسی و تصویب می باشد. وی با تأکید بر اینکه تالابها سرمایه های گرانبهایی هستند گفت برای احیای تالابهای منطقه نهایت تلاش خود را انجام می دهیم.

فرهاد جودی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری میاندوآب نیز با اشاره به موضوع محیط زیست و حفاظت از تالابها ،توالی سالم زیستی و لازمه احیای گونه های مختلف را درگرو حفظ محیط زیست بر پایه توسعه پایدار خواند .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: کارگاه یکروزه با حضور معاون بودجه و امور عمرانی فرمانداری ،بخشدار مرکزی کارشناسان سازمان و پروژه طرح مدیریت تالاب و با همکاری سازمان UNDP ، نمایندگان ادارات منابع طبیعی،امور آب ،جهاد کشاورزی ،جمعی از اساتید دانشگاهی و تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندواب برگزار شد.

بقالی افزود: در ادامه برنامه برنامه کارگاهی به صورت مبسوط و بر اساس طرح های تدوین شده ،توسط یوسفعلی احمدی مدرس و کارشناس پروژه طرح مدیریت تالاب با همکاری برنامه عمران ملل متحد(UNDP) و تقسیم بندی اعضا به سه گروه ادامه پیدا کرد ه و در نهایت بر اساس تصمیم گیریهای هر گروه موضوع جمعبندی گردید.

گفتنی است این برنامه در قالب کارگاه و در طی جلسات آتی تا تدوین برنامه جامع دنیال خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.