رشته اهداف پروازی با مشکلات زیادی مواجه است و برنامه ای برای رفع این مشکلات وجود ندارد.

روزهای کابوس وار اهداف پروازی تمامی نداردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رشته اهداف پروازی این روزها حال و روز خوشی ندارد و با وجود اینکه این رشته ورزشی طرفداران بی شماری در سراسر کشور دارد و سالانه ورزشکاران زیادی در مسابقات کشوری شرکت می کنند اما چندان مورد توجه فدراسیون نشینان نیست و در سایه رشته هایی همچون تفنگ و تپانچه قرار گرفته است.

این رشته ورزشی سال 96 را با لغو اعزام به مسابقات جهانی و برون مرزی آغاز کرده است.

مهم ترین رویدادی که ورزشکاران اهداف پروازی در سال جدید پیش رو داشتند مسابقات جهانی قبرس بود که هر سال اعزام می شدند اما امسال با وجود اینکه تیراندازان برای شرکت در این رقابت ها خود را آماده کرده بودند و از اواخر سال گذشته در اردو بودند، اعزام آنها به این رقات ها لغو شد که موجب اعتراض بسیاری از ورزشکاران این رشته شد تا جایی که علی حافظی ملی پوش تیراندازی در اعتراض به این موضوع از تیم ملی خداحافظی کرد.


پس از اینکه اعزام تیراندازان به مسابقات جهانی لغو شد رویداد دیگری که ورزشکاران پیش رو داشتند بازی های همبستگی کشور های اسلامی به میزبانی باکو در کشور آذربایجان بود.که طبق اعلام کمیته ملی المپیک 12 سهمیه به رشته تیراندازی تعلق گرفت.در ابتدا قرار بود فدراسیون در 3 رشته تفنگ ،تپانچه و اهداف پروازی تیراندازانی اعزام کند و محمد حسین پرورش نیا رکورد دار این رشته در ماده تراپ به همراه مربی خود گزینه اعزام به همراه دیگر تیراندازان به بازی های کشور های اسلامی بود اما وقتی لیست تیراندازان اعزامی به بازی های کشور های اسلامی اعلام شد نامی از تیرانداز اهداف پروازی نبود و هر 12 سهمیه به ورزشکاران تفنگ و تپانچه تعلق گرفت.

مسئولان تیراندازی در این باره می گویند مدارک لازم تیرندازی اهداف پروازی برای اعزام به این بازی ها دیر به دستشان رسیده است.

اما این دلایلی بهانه ای بیش نیست اگر فدراسیون در اعزام تیرانداز اهداف پروازی جدیت لازم داشت شرایط را فراهم می کرد تا ملی پوش اهداف پروازی نیز به همراه دیگر تیراندازان در این رقابت شرکت کند.

شرایط نابه سامان در اهداف پروازی فقط به لغو اعزام ها محدود نمی شود حتی ورزشکاران این رشته تیراندازی در برگزاری اردو ها نیز با مشکل رو به رو هستند به طوری که هیچگاه اردو های منسجم ندارند و با کمبود امکانات رو به رو هستند.

با وجود این مشکلات جایگاه این رشته اهداف پروازی در ورزش کشورمان کجاست و چرا در مقایسه با دیگر رشته تیراندازی چندان مورد توجه مسئولان نیست و تیراندازان همیشه باید از لغو اردوها و اعزام به مسابقات گلایه مند باشند که باعث دلسردی ورزشکاران می شود به نظر می رسد اراده لازم برای رفع مشکلات اهداف پروازی وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار