ناراحتی وزیر از اعتصاب فوتبالی ها+مصاحبه

وزیر ورزش و جوانان نسبت به اعتصاب بازیکنان تیم های فوتبال لیگ برتر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی نسبت به اعتصاب فوتبالی ها واکنش نشان داد و اظهار داشت:   این موضوع در حال تبدیل شدن به یک عادت بد است، به هر حال باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

وی در خصوص حضورش در این همایش ادامه داد: ما در همه عرصه‌ها نیازمند کار پژوهشی هستیم و باید مسائل دانش‌بنیان را وارد بخش‌های مختلف کنیم. همچنین باید فاصله بین مسائل پژوهشی و دانشگاهی با امور اجرایی کم شود.

وزیر ورزش و جوانان  افزود: بین مباحث علمی و کار اجرایی فاصله وجود دارد که باید این فاصله را کمتر کنیم.

سلطانی‌فر درباره حضور کاروان ایران در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بیان کرد: این بازی‌ها فرصت خوبی است که یک‌سری رشته‌ها در آن تجربه کسب کنند. برخی از تیم‌ها بعد از بازی‌های المپیک جوانگرایی کردند و حالا این شرایط برای آنها مهیا شده که در این مسابقات محک بخورند.

وی افزود: ما توسعه علمی ورزش را زیربنای توسعه کشور می دانیم و براین باوریم که این توسعه با حمایت لازم و کافی از نهادهای تولید علم در حوزه ورزش یعنی گروه های پژوهشی، دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی ، موسسات مطالعاتی و همچنین پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی صورت گیرد و شکاف موجود میان نهادهای تولید علم و نهادهای اجرایی حوزه ورزش به حداقل رسیده و در نهایت پیوندی عمیق و مبارک بین این دو دسته به وجود می آید. خوشبختانه در سال های اخیر شاهد ورود دانش آموختگان نخبه و جوان دانشگاهی در عرصه های مختلف ورزش کشور بوده ایم که این امر نوید بخش فردایی روشن برای ورزش کشور خواهد بود اما از طرف دیگر آمار فعلی دانش آموختگان تربیت بدنی و علوم ورزشی، ضرورت برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت آن ها را بیش از گذشته به ما گوشزد می کند.

یا نهادهای اجرایی حوزه ورزش از ظرفیت و توان لازم برای به کار گیری دانش آموختگان حوزه ورزش برخوردار نیستند و یا دانش آموختگان دانشگاه ها براساس نیازهای حوزه ورزش و بازار کار پرورش نمی یابد.دلیل هرچه باشد نیازمند اقدام جدی و عملی دو وزارت خانه متولی یعنی وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است و کاهش نگرانی دانشجویان و دانش آموختگان جوان حوزه ورزش مطالبه به حقی است که باید با جدیت دنبال شود و اینجانب نیز در حد توان آن را دنبال خواهم کرد. موضوع جلب مشارکت متخصصین حوزه ورزش موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. هرجا که شاهد مشارکت متخصصان حوزه ورزش در میدان های عمل بوده ایم از یک طرف دانش و فناوری های روز ورزشی با سرعت مطلوب تری به بدنه اجرایی و تجربی ورزش تزریق شده است واز طرف دیگر به شناخت بهتر و عملیاتی تر متخصصین نسبت به واقعتیت های موجود ورزش و به دنبال آن کاربردی تر شدن تحقیقات دانشگاهی منجر شده است. بنابراین جلب مشارکت حداکثری متخصصان علوم ورزشی در هر سه سطح خرد، میانی و کلان ضرورتی است که امروز بیش از پیش احساس می شود.

امروزه یکی از مهم ترین تحولات در جهان ، توسعه ی همه جانبه علمی و پژوهش های تقاضامحوراست که برای رسیدن به آن باید به توسعه مدیریتی، اقتصادی و صنعتی رسیده باشیم، چراکه پژوهش موتور محرکه پیشرفت و توسعه کشورها محسوب می شود. بنابراین لازم است برای توسعه پایدار و رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه، پژوهش و فناوری به عنوان یک مسئله حیاتی مورد توجه قرار گرفته و پژوهش های کاربردی و مشتری مدار به عنوان مبنای توسعه و بالندگی جامعه در اولویت ویژه قرار گیرد. من اعتقاد دارم جامعه ورزشی نیز همانند سایر بخش های جامعه از این قاعده مستثنی نبوده و توسعه ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک اقدام اساسی برای تامین و تربیت سرمایه انسانی سالم و تندرست نیازمند تحقیقات اثربخش و مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه می باشد. خوش بختانه در سال های اخیر تاکیدات بسیاری در امر پژوهش و محدودیت آن در مناسبت های مختلف و همایش های مختلف و برنامه ریزی های مختلف شده است اما اینکه تا چه حد مدیران ورزشی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها از ظرفیت های پژوهشی بهره می گیرند سوالی است که پاسخ مشخصی فعلا برای آن ها مشاهده نمی شود.

ما براین باور هستیم که مدیریت و راهبری موفق حوزه چند بعدی و حساسی مانند ورزش نیازمند پژوهش های هدفمند، کاربردی و مستمر است. حتی از پژوهش برای تصمیم سازی و تصمیم گیری ها استفاده شده که شامل توفیقات چشمگیر و ارزشمندی در این راستا بوده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار