تبریز؛

کاهش 21 درصدی تخلف در حوزه آرد و نان آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از کاهش 21 درصدی تخلف در حوزه آرد و نان آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: بازرسی های انجام شده از واحدهای آردسازی، شبکه توزیع آرد و واحدهای نانوایی استان در سال گذشته نشانگر کاهش 21 درصدی تخلف نسبت به سال 94 است.
 
وی افزود:در 26 هزار و 506 بازرسی صورت گرفته یکهزار و 343 مورد تخلف کشف شده است.
 
عطاپور با اشاره به اینکه در سال گذشته یکهزار و 801 مورد گشت مشترک بازرسی در حوزه آرد و نان با همکاری دستگاه های مختلف استانی مانند تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، معاونت غذا و دارو، انجمن تخصصی آرد و نان و اتحادیه های مرتبط انجام شده است، اظهارکرد: عمده تخلفات کشف شده در مجموع بازرسی های موردی، مرحله ای و گشت های مشترک به ترتیب فراوانی شامل گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، کم فروشی و درج نکردن قیمت است.
 
عطاپور با اشاره به اینکه شکایت ها و گزارش های مردمی در زمینه عرضه کالا و خدمات از طریق تلفن 124 ستاد خبری دریافت می شود، افزود: در سال گذشته یکهزار و 132 مورد شکایت و گزارش مردمی از واحدهای نانوایی استان دریافت و پس از رسیدگی، تخلف 247 واحد محرز شد.
 
دبیر کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه همچنین با اعلام انجام 21 هزار و 190 مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا و خدمات استان در سال 95 ، از افزایش80 درصدی بازرسی ها نسبت به سال 94 خبر داد.
 
آذربایجان شرقی دارای بیش از سه هزار واحد نانوایی سنتی و 2 واحد صنعتی است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.