اصفهان؛

واکسیناسیون بیش از 110 هزار شهروند کاشانی درمقابل بیماری های واگیر دار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از بیش از 110 هزار نفر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برابر بیماری های مهلک واگیر دار با پوشش حدود صددرصدی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید علیرضا مروجی، همزمان با گرامیداشت هفته جهانی واکسیناسیون از چهارم تا دهم اردیبهشت ماه گفت: در گردهمایی سالانه در سازمان جهانی بهداشت، به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن سازی هفته آخر ماه آوریل میلادی به نام هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و هرساله برای آن شعاری در نظر گرفته می شود.

وی افزود: شعار جهانی سال 2017 میلادی "واکسن ها عمل می کنند" از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است.

دکتر مروجی تصریح کرد: در ایران طبق نظر کمیته ایمن سازی کشوری کلیه کودکان کشور از بدو تولد با فواصل تعریف شده علیه بیماری های واگیردار فلج اطفال، سل، هپاتیت ب، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، هموفیلوس آنفلوانزا، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: تا قبل از شروع واکسیناسیون جهت کودکان روزانه هزار نفر در دنیا به علت فقط بیماری فلج اطفال دچار فلج مادام العمر می شدند ولی هم اکنون در ایران از سال 2001 میلادی تا کنون هیچ موردی از فلج اطفال در کشور شناسایی و گزارش نشده است.

وی گفت: یکی از مشکلات شایع که در سال های اخیر در زمینه واکسیناسیون در کشور و منطقه به وجود آمده، وجود برخی افراد سودجو می باشد که در مجامع عمومی بر علیه واکسیناسیون اقدام به سخنرانی های غیر علمی می نمایند.

به گفته وی، خوشبختانه با آموزش های داده شده توسط پرسنل بهداشتی درمانی و هوشیاری مردم برنامه های واکسیناسیون مانند گذشته جهت گروه های هدف با استقبال خوب روبرو می شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.