متخلفان شکار در بهرام گور، مقابل قانون تسلیم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه  گفت: نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه هنگام گشت و کنترل، 3 شکارچی متخلف را بازداشت کردند.

 
وی ادامه داد: از این شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه خفیف، یک قبضه اسلحه هورنت، دوربین و سایر ادوات شکار و لاشه یک کل وحشی جوان کشف و ضبط شد.
 
رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه  اظهار کرد: هر سه متهم که از متخلفان سابقه دار و حرفه ای منطقه به شمار می روند بازداشت و پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
 
احمد رستگار افزود: بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.
 
وی تصریح کرد: همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
 
بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا پایان رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار