شکرچی زاده گفت: استفاده از بتن می‌تواند عمر جاده‌ها را از ۵ سال به ۵۰ سال افزایش دهد، ولی مسئولان طی این سال‌ها نسبت به این موضوع بی توجه بوده اند.

افزایش ۵۰ ساله عمر جاده‌ها با استفاده از بتن در ایران / غفلت مسئولان در استفاده از بتن زیان‌های جبران ناپذیری را برجای گذاشته است
شکرچی زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه ایران بیش از ۸۰ سال است که از سیمان وبتن در بخش‌های مختلف عمرانی خود استفاده می‌کند گفت: بتن به طور گسترده در طی این سال‌ها در بخش‌های عمرانی مختلف از جمله ساختمان ها، بنادر، سدسازی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی در ادامه به مزیت‌های نسبی بتن اشاره کرد و گفت: بتن نسبت قیر و خاک از مزایای بهتری برخوردار است، ولی متاسفانه ایران طی این ۸ دهه گذشته نسبت به استفاده از آن در جاده‌ها و رویه‌ها بی توجه بوده است.
 
وی اظهار داشت: رویه‌های بتنی علاوه بر عمر طولانی ۵۰ ساله از لحاظ ایمنی، سوخت، محیط زیست بسیار بهتر از قیر هستند. ولی به دلیل ارزان بودن قیمت قیر ایران نسبت به استفاده از آن غفلت کرده است.
 
رییس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه و جاده وجود دارد گفت: میزان استفاده از بتن در این ۲۰۰ هزار کیلومتر صفر درصد بوده در حالی که برای ساخت این میزان جاده از قیر که عمر ۵ الی ۶ ساله دارند استفاده شده است.
 
شکرچی زاده خاطر نشان کرد: محققان و دانشمندان طی این سال‌های تلاش کرده اند که میزان استفاده از بتن را در رویه‌های جاده‌ای افزایش دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: رویه های جاده ، بتن ، قیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار