برنامه ریزی برای معرفی برندهای مازندران در عرصه بین المللی در حال انجام است.

یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نخستین جشنواره برند برتر مازندران در ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پس از برگزاری این جشنواره و شناسایی برندهای برتر و رفع چالش های آن ها، این برندها در عرصه بین المللی هم به رقابت می پردازند.

رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی + تصاویر

وی با بیان اینکه مجموعه نظام صنفی با رعایت زیرساخت های قانونی می توانند برای برند سازی اقدام کنند، افزود: با رفع موانع برای واحد های تولیدی و صنفی، اصلاح قوانین مربوطه برای آن ها نیز انجام می شود.

صادقی با بیان اینکه برند سازی به عنوان یک ضرورت جهت رقابت و ارتقای کیفیت در تولیدات است، گفت: عنوان برند، محصولات را در مصارف خارجی و داخلی استاندارد می کند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پذیرش ذهنی کالا در ذهن مصرف کننده رابطه مستقیمی با قدرت رقابت و کیفیت خواهد داشت.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور با پیشگامی مازندران، با حضور اصناف و بازاریان، فعالان حوزه کسب و کار و تولیدکنندگان استان با هدف حمایت از ظرفیت های تولید بومی و ملی و ثبت توانمندی های تولیدات استانی برگزار شد.

رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی + تصاویر

وی با بیان اینکه مازندران سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است، افزود: این گردشگران با ورود به مازندران با نشان های تجاری آشنا می شوند و در صورت اعتماد به آن ها، درآمد و اشتغال هم بیشتر می شود.

محمدپور گفت: فرهنگ مشتری مداری، کسب اعتماد مشتری و خلق نام های تجاری از مواردی است که واحد های صنفی باید به آن توجه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص وجود نام های مشابه در برندها، افزود: مرکز مالکیت معنوی و ثبت برندهای تجاری توسط کمیسیون نظارت بر اصناف، وظیفه کنترل و نظارت بر نام های مشابه در برندها را بر عهده دارند.

رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی + تصاویر

افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنفی و رونمایی از تمبر یادبود از دیگر برنامه های این جشنواره بوده است.

رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی + تصاویر

در پایان این جشنواره از 10 برند برتر استان که در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق به ایجاد برندهای بومی، منطقه ای و توسعه بازار شدند، قدردانی شد.

انتهای پیام/ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.