سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس از افزوده شدن بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) به جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله منوچهری سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: امسال بخش‌های ویژه حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن‌موسی (ع) نیز جشنواره رضوی اضافه شده است.
 
منوچهری افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی چندین سال است که با همت سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود، اما از پارسال مدیریت این جشنواره ملی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد.
 
وی ادامه داد: در دوره قبلی این جشنواره تنها شخصیت امام رضا (ع) مدنظر بود.
 
منوچهری وجود بخش‌ویژه احمدبن‌موسی در این جشنواره را فرصت خوبی برای تبیین و معرفی هرچه بیشتر  شخصیت و خصایل احمدبن‌موسی (ع) در کشور دانست و اظهار داشت: این ویژگی برای استان فارس که میزبان وجود شخصیت بزرگ احمدبن‌موسی (ع) است، اهمیت بسیاری دارد و برپایی هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در استان فارس و سومین حرم‌اهل‌بیت (ع) نیازمند همکاری گسترده همه دستگاه‌های استان است.
 
محمدرضا محمدجانی معاون پژوهشی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه ماهیت کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی و آستان یکی است، گفت: معاون فرهنگی و معاون پژوهشی آستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس همگی بر یک خط منطبق‌اند که آن نیز کتاب و ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
 
محمدجانی بیان کرد: فعالیت‌های این اداره‌کل با سیستم فرهنگی حرم مطهر در یک ‌راستاست که نمونه بارز آن نیز برگزاری جشنواره مهم و تأثیر گذار کتابخوانی رضوی است که کاملاَ با اهداف حرم مطهر شاهچراغ (ع) مرتبط است.
 
وی از آمادگی کامل آستان شاهچراغ (ع) در زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در فارس خبر داد و افزود: حرم مطهر ظرفیت‌های بسیاری در این راستا دارد که از جمله آن‌ها سایت کتابخوانی "عشق کتاب" است که با مباحث فرهنگی و مسابقات کتابخوانی را دنبال می‌کند، از سایت عشق کتاب حرم شاهچراغ می‌توان در زمینه معرفی و بارور کردن این جشنواره بهره برد.
 
محمدجانی تصریح کرد: آستان مقدس این امکان را دارد که زمینه آشنایی زائران با این جشنواره و برگزاری مسابقه کتابخوانی در حرم را مهیا کند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار