نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر نمایش در خلخال احیا و تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بشیر خالقی در جمع تعدادی ازاهالی فرهنگ و هنر شهر خلخال اظهار کرد: فرهنگ و هنر بخش مهمی از جامعه بوده که نقش به سزایی در توسعه و تعالی آن داشته و بی‌توجهی به این عرصه می‌تواند زیان‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامیبا تاکید بر حمایت از هنرمندان در شهرستان خلخال بیان کرد: هنر نمایش از بخشهای مهم در این عرصه بوده که باید تلاش شود از هنرمندان تئاتر و نمایش حمایتهای لازم انجام شده و این هنر را در شهرستان تقویت و احیا کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با برگزاریجشنواره منطقه‌ای تئاتر هنر نمایش در خلخال تقویت شود، گفت: باید زیرساختهای لازم در این حوزه نیز تقویت شود که در این راستا تجهیز تنها سینمای دیجیتال خلخال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود تا با تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه اقدام شود.

خالقی با اشاره به کمبود اعتبارات در راستای تقویت سینمای دیجیتال این شهرتصریح کرد:سینمای دیجیتال خلخال تنها سینما در خلخال برای برگزاری آئینهای مختلف بوده که نیاز به تعمیر و تجهیز داشته که اعتبارات مورد نیاز در این زمینه از وزارت ارشاد درخواست شده که به زودی با جذب این اعتبارات شاهد اقدامات مناسب در این مکان فرهنگی و هنری خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در مورد مجتمع فرهنگیهنری فرهنگ و ارشاد اسلامی کوثر نیز اظهار کرد: این پروژه که از خواسته‌ها و مطالبات مهم مردم شهرستان کوثر به شمار می‌رود در حال حاضر نیمه‌کاره بوده و برای تکمیل آن پیگیریهای لازم انجام شده است.

وی افزود: وضعیت اجرای این پروژه به وزیر ارشاد اطلاع‌رسانی شده و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن درخواست شده که امیدواریم با جذب و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم این پروژه را تا پایان سال 96 به مرحله بهره‌برداری برسانیم که پیگیریها در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.