این همکاری در طرح ساخت آلیاژ های منیزیوم و تیتانیوم ویژه صنایع هوافضا و خودروسازی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عیسی آبادی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک گفت:  همکاری پژوهشی دانشگاه اراک با انستیتو تحقیقات صنعتی کره جنوبی، طبق قرارداد امضا شده در 2 مرحله پیگیری می شود که ساخت آلیاژ های منیزیوم و تیتانیوم ویژه صنایع هوافضا و خودروسازی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

عیسی آبادی افزود: این طرح بخشی از طرح ملی کشور کره جنوبی است که مرحله اول شامل 20 درصد طرح، توسط  محققان دانشگاه اراک در 9 ماه در ایران انجام می شود  و راهبری بقیه آن با انستیتو تحقیقات صنعتی کره جنوبی است.
 
وی اضافه کرد: مرحله دوم طرح که هزینه 100 هزار دلاری دارد ،توسط انیستو تحقیقات کره جنوبی در  این کشور دنبال می شودو برای حضور دانشگاه اراک در این مرحله  هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
 
عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه اراک  ادامه داد: تاکنون چنین طرحی پژوهشی در دانشگاه اراک انجام نشده و در سطح ملی هم  به ندرت دنبال شده است.
 
عیسی آبادی تصریح کرد: این تفاهم می تواند شروعی برای توسعه تعاملات پژوهشی ایران با کشورهای آسیایی و حتی اروپایی باشد چراکه ظرفیت پژوهشی موجود در کشور توان انجام چنین طرح هایی را دارد.
 
 دانشگاه اراک با 225 عضو هیات علمی و  115 رشته تحصیلی  از دانشگاه های معتبر کشور است.

انتهای خبر /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.