دومین جشنواره «مادران قصه گوی شهر مشهد» با حضور چهره‌های پیشکسوت قصه گویی و با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره پایان یافت.

جشنواره مادران قصه گوی شهر مشهد به ایستگاه آخر رسیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،بهرام شاه محمدلو پیشکسوت قصه گویی و معروف به «آقای حکایتی» در این جشنواره گفت: نفس اجرای این برنامه بسیار مهم است، اما به‌تعداد راه‌ها و روش‌های زندگی می‌تواند تکنیک قصه‌گویی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بین مادر و فرزند با کلام یا حتی بی کلام ارتباط برقرار می‌شود و این ارتباط می‌تواند شیوه‌های مختلفی را منتقل کند، افزود: قصه‌گویی می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم مهم‌ترین مسائل انسانی را در لایه‌های شخصیت فرزند قرار دهد و اثرگذار باشد.

شاه‌محمدلو ادامه داد: برای انتقال بهتر نکات مثبت هرچه مادر خالص‌تر، صادق‌تر، درست‌تر و با آگاهی و ادبیات غنی‌تر باشد و تکنیک‌ها و روش‌های قصه‌گویی را بهتر بداند، آن فرزند به‌شکل بهتری در فضای خانه و خانواده می‌بالد.

این پیشکسوت قصه گو با بیان اینکه قصه‌گویی به‌تنهایی بسیار گسترده است، افزود: قصه‌گویی را نباید در چارچوب تعابیر و اصطلاحات محدود کرد.

گیتی خامنه چهره سرشناس قصه گویی نیز در این جشنواره گفت: همه می‌دانیم که ارتباط نزدیک مادر و کودک تا چه میزان می‌تواند در سلامت روحی فرزند اثر گذار باشد؛ ازاین‌رو می‌توان امیدوار بود سیستم برنامه‌ریزی، کارایی برنامه و تداوم آن به تربیت قصه‌گویان حرفه‌ای بینجامد.

وی با بیان اینکه این برنامه نسبت به سال گذشته پربارتر شده است ادامه داد: زمانی که یک حرکت فرهنگی همچون این حرکت ارزشمند آغاز می‌شود گاهی خیلی امیدوار به تداوم آن نیستیم، اما وقتی این حرکت تداوم پیدا می‌کند نمایانگر این است که می‌خواهند به‌طور اساسی به این موضوع بپردازند.

گفتنی است دومین جشنواره مادران قصه گو با حضور ۱۷ هزار نفر در دو بخش رقابتی و آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، توجه مادران به امر قصه گویی و بهره گیری از آن برای تربیت فرزندان و انتقال مفاهیم انقلابی برگزار شد و بیش از ۵۰ مربی وظیفه آموزش مادران را برعهده داشتند.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.