سمنان;

صادرات لبنیات به 30 کشور دنیا

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت : در زمینه تولید لبنیات شرایطی ایجاد شده است که به بیش از 30 کشور دنیا این محصول عرضه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت : در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی تعریف‌شده که به سمت خودکفایی در حال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که در زمینه اقتصاد مقاومتی در برنامه پنج‌ساله پیش‌بینی شد، منتج به خودکفایی تولید گندم در کشور شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در زمینه تولید محصولاتی همچون شکر و دانه روغنی اقدامات زیربنایی و زیرساختی انجام شد، افزود: برای بهره‌وری آب نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

رکنی بیان کرد: در زمینه افزایش تولید شیر، لبنیات، گوشت، تخم‌مرغ و مجموع محصولات تراز تجاری از منهای 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منهای 3.1 میلیارد دلار رسید و ۵ میلیارد دلار بهبود شرایط تجاری برای کشور حاصل شد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌ای پیش‌بینی‌شده است تا بتوانیم سبد غذایی مردم را از لبنیات غنی کنیم و سرانه را افزایش دهیم؛ اگرچه میانگین مصرف لبنیات در کشور ما با میانگین مصرف جهانی برابری می‌کند، اما این عدد قانع‌کننده نیست و به دنبال برداشتن گام‌های بزرگ‌تر هستیم تا عدد را به 160 کیلوگرم به ازای هر فرد برسانیم و تؤام با افزایش میزان مصرف تلاش می‌کنیم، صادرات را نیز افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: کشت محصولات متراکم همانند محصولات گلخانه‌ای از برنامه‌هایی است که در اولویت اقدامات وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.