کولاک وزنه‌برداران 105 کیلوی ایران در ترکمنستان؛

براری طلایی شد، هاشمی برنزی

در پایان رقابت‌های دسته 105 کیلوگرم قهرمانی آسیا نماینده‌های ایران درخشیدند.

ویرایش////براری طلایی شد، هاشمی برنزیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  پس از درخشش نماینده‌های کشورمان در حرکت یک ضرب رقابت دسته 105 کیلوگرم، براری و هاشمی در حرکت دوضرب نیز عملکرد بسیار عالی داشتند تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان مجموع صاحب مدال های طلا و نقره شود.

*محمدرضا براری که طلای یک ضرب را داشت در این حرکت دوضرب با ثبت وزنه 221 کیلوگرم طلای دوضرب را هم گرفت و در مجموع نیز 398 کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان شد. 

*براری در دو ضرب ابتدا 206 کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم هم موفق شد 214 کیلوگرم را ثبت کند و در آستانه مدال طلا قرار بگیرد. وی در حرکت پایانی باید 221 کیلوگرم می زد تا مدال طلا به کره جنوبی نرسد و این کار را انجام داد و توانست یک کیلوگرم بالاتر از نماینده کره وزنه بزند. براری با ثبت 221 کیلوگرم طلای دو ضرب و مجموع را برای خود کرد. 
 
*علی هاشمی دیگر نماینده ایران در یک ضرب عملکرد خوبی داشت و در دوضرب نیز با غیرت بالای خود به مدال دست یافت. 

*وی با 196 کیلوگرم مسابقات دو ضرب را شروع کرد و توانست این وزنه را بالای سر نگه دارد. در حرکت دوم هم درخشید و 206 کیلوگرم را ثبت کرد. هاشمی در حرکت سوم خود با اینکه از ناحیه زانو به شدت احساس درد می‌کرد 213 کیلوگرم را با اقتدار بالای سر برد و به مدال برنز حرکت دوضرب رسید. هاشمی در مجموع نیز 384 کیلوگرم ثبت کرد و به مدال برنز رسید.
 
*در دوضرب و پس از براری وزنه‌بردار کره جنوبی با 220 کیلوگرم روی سکوی دوم آسیا ایستاد.

*در حدنصاب مجموع نیز براری با 398 کیلوگرم قهرمان شد و نخستین مدال طلای ایران در مجموع را بدست آورد و سه طلایی شد. نماینده کره جنوبی 390 کیلوگرم ثبت کرد و دوم شد و علی هاشمی با 384 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد تا ایران در این دسته دو نماینده روی سکو داشته باشد.

*در جریان مسابقات امروز نیز ایرانی‌های زیادی در سالن حضور داشتند و ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند اما نکته جالب صندلی های خالی سالن وزنه‌برداری بود. ترکمنستان در این وزن هم نماینده داشت اما امروز تماشاگران در سالن حضور نداشتند.

انتهای یام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار