آسه‌آن خواستار خویشتنداری همه طرف‌های درگیر در بحران شبه‌جزیره کره شد

کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا در بیانیه پایانی نشست اخیر خود، خواستار خویشتنداری همه طرف‌های درگیر در بحران شبه‌جزیره کره شدند.

آسه‌آن خواستار خویشتنداری همه طرف‌های درگیر در بحران شبه‌جزیره کره شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا  (آسه‌آن) از کره شمالی خواستند تا به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور کامل پایبند باشد. 

کشورهای عضو آسه‌آن امروز با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره،‌ از پیونگ یانگ خواستند تا به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. 

در این بیانیه آمده است :«ما ضمن درخواست از کره شمالی برای پایبندی فوری به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، بر اهمیت خویشتنداری همه طرفها به منظور برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید می ورزیم.»

در این بیانیه که در پایان سی‌امین نشست سالانه سران آسه‌آن منتشر شد همچنین آمده است: «آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اخیر کره شمالی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده است که ممکن است بر صلح و ثبات در کل منطقه تاثیر بگذارد.»

لازم به ذکر است، آمریکا اخیراً با اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به آب‌های کرۀ جنوبی موجب تشدید تنش در شبه‌جزیره کره شده است.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار