رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه بر اساس آمار وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار در طول ۳ سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث کار در طول سه سال گذشتهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر خسرو صادق نیت در حاشیه هماش روز جهانی ایمنی و سلامت کار افزود: برنامه ریزی‌های خوبی در بخش کارگران انجام شده است تا بتوان از حوادث و مخاطراتی که این عزیزان را تهدید می‌کند کاسته شود.

وی گفت: در کشور ما توان اجرایی خوبی هم از نظر اجرایی و هم از نظر نیروی انسانی در زمینه کاهش آسیب‌های کاری وجود دارد و در ۲ سال گذشته تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده است که شامل توسعه تجهیزات و امکانات ضروری برای ایجاد ایمنی و سلامت کار ویژه نیروی انسانی در محل کار و همچنین استقرار نیروی انسانی متخصص در محیط‌های کار از جمله این موارد است.

رئیس مرکز ایمنی و سلامت کار ادامه داد: بیماری‌های شغلی از جمله بیماری‌های پر مخاطره‌ای است که در صورت بروز بسیار سخت درمان است برای مثال کسی که دچار اختلال شنوایی در حین کار شود عملاً درمان نمی‌شود یا فردی که به علت محیط کار دچار سرطان شود درمانی کم اثر و سخت و پر هزینه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم به لحاظ اثر بخشی و هم به لحاظ کاهش هزینه پیشگیری بر درمان اولویت دارد ادامه داد: چنانچه در محیط کار به سلامت و ایمنی کارگران بی توجهی شود حتی تعطیلی این مراکز را به همراه خواهد داشت و به همین منظور ۲ هزار بازرس وزارت بهداشت با تخصص بهداشت حرفه‌ای در حال رصد این موضوع هستند.

صادق نیت گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های منظم با هزینه کارفرما معاینه‌های دوره‌ای برای کارگران انجام و بیمار شناسایی می‌شود.

وی افزود: بیماری‌های مختلفی توسط پزشکان طب کار در این مدت شناسایی شده و توانسته‌اند از بروز آن پیشگیری کنند.

منبع:سلامت 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.