730 میلیارد ریال خسارت سیل به لرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛هوشنگ بازوند در کارگروه آب و کشاورزی شهرستان پل‌دختر گفت: پروژه‌های آب و کشاورزی پل‌دختر مطالبه‌ای به‌حق بوده و باید برای تسریع در ساخت آن‌ها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: بین 70 تا 75 درصد مردم پل‌دختر درگیر کشاورزی هستند و زندگی‌شان از این راه می‌گذرد و به نتیجه رسیدیم که کارگروه ویژه آب و کشاورزی شهرستان پل‌دختر را تشکیل دهیم لذا این کارگروه فراتر از شهرستان بوده و مسئولیت اصلی بر عهده مدیران استانی است و مدیران شهرستان نیز عضو آن هستند.
بازوند یادآور شد: برخی از پروژه‌های این حوزه بالغ‌بر 10 سال نیمه‌تمام بوده و باید تعیین تکلیف شوند که از این کارگروه می‌خواهیم با مسائل کارشناسی، پروژه‌ها را بررسی و مشکلات را مشخص کنند تا آن‌ها را برطرف کنیم.
استاندار لرستان از اختصاص 730 میلیارد ریال اعتبارات سیل، خسارت و حوادث به استان خبر داد و افزود: این مبلغ به ما ابلاغ‌شده و هفته آینده آن را توزیع خواهیم کرد و انتظار داریم کارگروه آب و کشاورزی پل‌دختر قبل از توزیع این اعتبارات تشکیل شود تا بتوانیم در صورت نیاز درصدی را برای پروژه‌های این شهرستان اختصاص دهیم.
وی اظهار کرد:‌ امسال اعتبارات استانی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و اگر این کارگروه محکم پای‌کار باشد، قول می‌دهیم خیلی از مشکلات آب و خاک در شهرستان پل‌دختر رفع شود.
استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت چهار خطه خرم‌آباد- پل‌دختر، اضافه کرد: مناقصه 15 کیلومتر از این پروژه اسفندماه برگزار و پیمانکار مشخص‌شده اما هنوز کار خاصی انجام نداده است و اگر این شرکت توان اجرای کار را ندارد، پروژه به پیمانکاران دیگر واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: با احداث آزادراه خرم‌زال خیلی از شغل‌های حاشیه جاده پل‌دختر از بین رفت و با تکمیل چهارخطه خرم‌آباد – پل‌دختر این شغل‌ها برمی‌گردد و باید روند ساخت این پروژه تسریع شود.
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.