کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان ترفند نخ نما شده شیادان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب تهران از کشف و دستگیری عامل برداشت غیر قانونی به مبلغ صدو ده میلیون ریال توسط پلیس فتا در شهرستان قدس خبر داد.

کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان ترفند نخ نما شده شیادان
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم حاجعلی صالحی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به  مبلغ 110 میلیون ریال  توسط افراد ناشناس، پرونده مورد توجه کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از برقراری تماس تلفنی با مالباخته و اعلام اینکه شما در جوایز خوش حسابی یکی از اپراتورهای تلفن همراه برنده جایزه شده‌اید، توانسته شاکی را با ترفند خاصی پای دستگاه عابر بانک بکشاند و ضمن گرفتن رمز دوم و سایر اطلاعات مورد نیاز‌، اقدام به برداشت غیرقانونی به مبلغ صد و ده میلیون ریال از حساب ایشان کرده و حساب شاکی را خالی کند .
 
سرهنگ صالحی گفت: مأموران پلیس فتا  با  بررسی اسناد و  مدارک موجود متوجه شدند پول پس از انتقال از حساب بلافاصله به حساب فرد دیگری منتقل و همدست متهم اقدام به خرید از یک طلافروشی در سطح شهر تهران کرده است .
 
وی ادامه ‌داد: با اقدامات فنی و بررسی‌های پلیسی انجام گرفته نهایتا پس از چندین مورد تحقیق و احضار مرتبطین با این پرونده‌، عامل اصلی که از محبوسان ‌زندان رجایی شهر کرج بود، مورد شناسایی قرار گرفت که از داخل زندان با خط تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری تلفنی از شهروندان در شهرستان های مختلف‌ می‌کرد‌، لذا پرونده پس از تکمیل در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته و متهم با تشدید قرار وثیقه مجدداً روانه زندان گردید‌.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب تهران در توصیه به شهروندان تاکید کرد: به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود نظیر رمز اول و دوم، شماره کارت، تاریخ انقضاء و کد2 CVV به کسی اعلام یا ارسال نکنید. چرا که این شگرد مجرمان سایبری برای دستیابی به حسابب بانکی شماست.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار