مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از سامان‌دهی شرکت‌های سایبری استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در اولین همایش پیشگیری از وقوع حملات سایبری به بانک ها، چالش ها و راهکارها، گفت: پدافند غیرعامل قصد دارد شرکت‌های سایبری استان را سامان دهی کند و آنها را شناسنامه‌دار کند تا دستگاه‌های اجرایی در به کارگیری آنها با مشکل مواجه نشوند.
 
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و مولفه های اصلی پدافند غیرعامل فضای سایبری است.
 
وی افزود: در این فضا با دو نوع چالش اصلی روبه رو هستیم؛ یکی گسترش روزافزون این فضا و دیگری امنیت در این فضا، اگرچه هدف پدافند غیرعامل گسترش این فضا نیست، ولی گسترش فضای سایبر، نحوة تأمین امنیت این فضا را متحول و پیچیده کرده است.
 
جهانسری گفت: تنها راه حل تأمین امنیت فضای سایبر دستگاه های اجرایی آموزش نیروهای کارآمد این حوزه و به کارگیری مشاوران امنیتی صلاحیت دار است.
 
وی همچنین از سامان‌دهی شرکت‌های سایبری استان خبر داد و گفت: پدافند غیرعامل قصد دارد شرکت‌های سایبری استان را سامان دهی کند و آنها را شناسنامه‌دار کند تا دستگاه‌های اجرایی در به کارگیری آنها با مشکل مواجه نشوند.
 
جهانسری با ابراز خرسندی از برپایی این این همایش گفت: جای خوشحالی است که مسوولان در فضای انتخابات رسالت اصلی خود را فراموش نکرده اند.
 
وی از حمایت سازمان پدافند غیرعامل از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: اساتید باید دانشجویان را به مباحث پدافند غیرعامل آشنا ساخته و ترغیب کنند.
 
جهانسری از بازدید فضای سایبر دستگاه‌های اجرایی استان توسط اکیپ قرارگاه سایبری استان در ماه جاری  خبر داد و گفت: نحوه تأمین امنیت فضای سایبر دستگاههای اجرایی استان از دغدغه های اصلی پدافند غیرعامل است و در این راستا اکیپی متشکل از متخصصان این فضا کار بازرسی را انجام خواهند داد و امیدواریم مسئولین امر همکاری لازم را با آنها داشته باشند و این بازرسی منجر به امنیت بیشتر در این فضا شود.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.