معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی با توجه به هشدارهای هواشناسی در این خصوص در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه در جلسه ستاد بحران مراغه گفت: با توجه به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق این شهرستان در چند روز آینده، تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث و نیز وارد آمدن خسارت به مناطق روستایی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: با وجود وارد آمدن خسارت به برخی از تاسیسات خدمات رسان از جمله آب روستایی و بروز بعضی مشکلات در آب شهری، تدابیر لازم برای تکرارنشدن این گونه حوادث با همکاری دستگاه های اجرایی و امدادی انجام شده است.
 
وی اضافه کرد: برای این منظور و در راستای آمادگی کامل برای امدادرسانی ضروری در هنگام وقوع سیل، از امروز گروه های امدادی به صورت آماده باش کامل در برخی از مناطق روستایی و صعب العبور این شهرستان حضور خواهند یافت.
 
رئیس اداره هواشناسی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به ورود جریانات بارشی به این منطقه گفت: بارش باران در این شهرستان در روزهای آینده آغاز شده و از عصر فردا شدت می گیرد.
 
رامین حاجی زاده افزود: باتوجه به شدت بارش ها در روزهای آینده، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و وقوع سیل در برخی از مناطق وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: شدت بارش باران در ارتفاعات و دامنه های کوه سهند در این شهرستان در روزهای آینده بیشتر خواهد بود و در این راستا رعایت نکات ایمنی و اتخاذ تصمیمات برای آمادگی بیشتر در مقابله با بروز هرگونه آب گرفتگی و سیلاب ضروری است.
 
در یک ماه اخیر بارش سنگین باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق مراغه موجب وارد آمدن خسارات زیادی به واحدهای مسکن روستایی، زیرساخت راه های روستایی و بخش کشاورزی این شهرستان شده است.  
 
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.