بروسات با بیان اینکه در زمینه بانکداری نمی توان خیال پردازی کرد، گفت: انتظار می رود تا بانک های ایرانی بتوانند سطح خود را به قوانین و مقررات بین المللی برسانند.

لزوم ارتقا سطح بانک های ایرانی به سطوح بین المللی
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براترام بروسات رئیس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا در نشست تجاری ایران و ایالت باواریا عنوان کرد: از آنجایی که هم اکنون شاهد کاهش نرخ تورم و افزایش نرخ جمعیت هستیم، لذا انتظار آن می رود تا این امر موجب شجاعت بیشتر برای برقراری مبادلات تجاری جهت بهبود آینده اقتصادی دو کشور شود.

وی ادامه داد: علی رغم وجود شرکت های خوب صنعتی در آلمان همچنان با افزایش نرخ بیکاری مواجه هستیم، لذا انتظار ما از ایران این است تا با ما در زمینه صنعت همکاری های خوبی داشته باشد.

به گفته بروسات سهم صنعت دو کشور انگلستان و فرانسه به ترتیب 10 و کمتر از 20 درصد است این در حالی است که این سهم در کشور آلمان و علی الخصوص ایالت باواریا به ترتیب 22 و 27 درصد بوده و این امر موجب می شود تا با توجه به بالا بودن توانایی تولید و توسعه آلمان ، بسترهای لازم برای افزایش همکاری های دو جانبه میان ایران و آلمان فراهم شود.

رئیس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا اذعان داشت: با توجه به وجود زیرساخت های مدرن در کشور ما، همکاری و تعامل با ایران نه تنها انتقال فناوری جدید به این کشور را دارد بلکه می تواند منجر به سوددهی طرفین شود.

وی با بیان اینکه شرکت های متوسط مکمل کمپانی های بزرگ هستند، افزود: شاید در گذشته اعتقاد ما بر این بود که سرمایه گذاری ها فقط مختوم به بنگاه های بزرگ شود و تنها در این زمینه باید به دنبال رقیب گشت اما هم اکنون معتقدیم که می توان از ظرفیت شرکت های کوچک و متوسط نیز برای توسعه کشور کمک گرفت.


بروسات با بیان اینکه ما مبلغان اقتصاد شما هستیم، افزود: قریب به دو سالی می شود که در ایران دفتر کاری داریم و تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری شرکای خود در ایران و ایالت باواریا شرایط را برای افزایش این معاملات آماده کنیم و تمامی این امور بر اساس اعتماد متقابل انجام خواهد شد کما اینکه قصد داریم تا اقدام به تبلیغات شرکت های ایرانی در ایالت باواریا کنیم.

رئیس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا افزود: آمار مبادلات تجاری ما نشان از افزایش 35 درصدی صادرات به ایران دارد و در این میان می خواهیم میزان واردات به ایران را افزایش دهیم چرا که اعتقاد ما همواره حول محور سرمایه گذاری های بلند مدت می چرخد.

وی با اشاره به معضلات بانکی عنوان کرد: معضلات بانکی همواره حائز اهمیت بوده و نمی توان در این خصوص خیال پردازی کنیم چرا که سیستم بانکی ایران به علت وجود تحریم های ظالمانه طی 10 سال با معضلاتی مواجه بوده است به همین منظور انتظار می رود تا بانک های ایرانی بتوانند سطح خود را به قوانین و مقررات بین المللی برسانند.

بروسات در پایان بیان کرد: می خواهیم حداقل یک بانک ایرانی در مونیخ داشته باشیم و این کار به طور مشترک در حال انجام است علاوه بر این موضوع با سرمایه گذاری در حوزه های ماشین سازی، صنایع تغذیه و محیط زیست امید است شاهد نتایج خوب نشست های B2B باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، بروسات ، باواریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار