آغاز رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز مانور مشترک ارتش این کشور با نیروهای اعزام شده از ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار ویدئویی در روز اول مه، از آغاز مانور مشترک یک واحد نظامی ترکیه با نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان با استفاده از تانک ها و زره پوش های نظامی در منطقه ای نامعلوم از خاک جمهوری آذربایجان خبر داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» ترکیه نیز در این باره نوشت: «این تمرینات نظامی، گامی به سوی تاسیس ارتش مشترک است. نظامیان ترکیه در این مانور پنج روزه در فاصله ای بسیار نزدیک به نیروهای ارمنستان، تمرین نظامی می کنند. این مانور مشترک، پیامی به روسیه نیز دارد مبنی بر اینکه ممکن است روسیه برای همیشه (جمهوری) آذربایجان و ترکیه را از دست بدهد.»

ینی مساوات نوشت: « واحد نظامی اعزام شده از ترکیه برای این مانور، ده روز قبل وارد (جمهوری) آذربایجان شده و در یکی از پادگان ها مستقر شده بود. احتمال داده می شود این پادگان، یکی از پادگان های نزدیک به خط مقدم ( با ارمنستان) باشد. نظامیان ترکیه از جمله هواپیماهای نظامی و خلبانان آن، در نزدیک ترین فاصله با دشمن ( ارمنستان) قرار دارند. یکی از حساس ترین مقاطع مذاکرات حل بحران قره باغ، هشداری به ارمنستان و نشانه اتحاد ترکیه - (جمهوری) آذربایجان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۶
کشور ترکیه ایران روسیه به دنبال آشتی دادن دوملت آذربایجان با ارمنستان باشند
آخرین اخبار