دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان آذربایجان غربی در افزایش تعداد نمونه‌های ذخیره سازی در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ یکی از دفاتری که توانست در سال‌های گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی است. مدیر داخلی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی درباره دلایل این پیشرفت می‌گوید: آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی بود که میزان آگاهی مردم درباره ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در آن بسیار پایین بود. به همین منظور یکی از اولویت‌های دفتر نمایندگی، افزایش آگاهی میان خانواده‌ها و فرهنگ سازی این امر باارزش و با اهمیت بود.

کسب رتبه برتر کشوری در افزایش تعداد نمونه خون بند ناف
«آرش آهرون» در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ درباره اقدامات انجام یافته به منظور آگاه سازی این دفتر به خانواده‌ها می‌گوید: یکی از اقدامات مهم دفتر نمایندگی، برنامه ریزی هدفمند، تبلیغات و آگاهی بخشی به پزشکان و خانواده‌ها بوده است که درباره آگاهی بخشی به پزشکان متخصص زنان و زایمان استان توانستیم عملکرد خوبی را ارائه دهیم. نتیجه این آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نیز افزایش تعداد نمونه ذخیره سازی شده در استان است.


افزایش آگاهی بخشی به پزشکان متخصص زنان در استان

 

وی درباره میزان پیشرفت در زمینه آگاهی بخشی به پزشکان زنان و زایمان استان بیان می‌کند: برنامه ریزی‌های دفتر نمایندگی تا حدی تاثیر مثبت گذاشت که اگر در سال ۹۳ تنها ۱۰ پزشک متخصص زنان و زایمان فعال در استان از نحوه فعالیت ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اطلاع داشتند، این تعداد در سال ۹۷ به بیش از ۴۵ پزشک متخصص زنان و زایمان در استان رسیده است که نشان از نتیجه مطلوب در فرهنگ سازی بین پزشکان زنان در استان دارد.

مدیر داخلی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان غربی درباره افتخارات کسب شده توسط این دفتر می‌گوید: دفتر نمایندگی آذربایجان غربی با توجه به این که در سال ۹۱ فعالیت خود را در استان آغاز کرد، یکی از دفاتر کم تجربه کشور در آن سال‌ها محسوب می‌شد، اما توانست با همت و عزمی راسخ خود را به عرصه رقابت با سایر استان‌های بزرگ کشور در زمینه ذخیره سازی خون بند ناف رساند و در سال‌های ۹۴ و۹۶ و ۹۷ به عنوان دفتر نمایندگی برتر کشوری در سطح متوسط دست یابد.

آهرون درباره آینده ذخیره سازی خون بند ناف در استان می‌گوید: ذخیره سازی خون بندناف در آذربایجان غربی مسیر رو به رشدی را می‌پیماید و پیش بینی می‌شود که بتوانیم تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۰ درصد میزان زایمان‌های استان را جذب کرده و نمونه‌های خون بند ناف را ذخیره سازی کنیم.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.