بارش‌های رگباری و احتمال وقوع سیل در برخی نقاط استان لرستان با شدت گرفتن فعالیت سامانه بارشی مستقر در آسمان استان در راه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: براساس اعلام هواشناسی بارش تند و رگباری باران در مناطق شرقی و شمالی استان از ظهر امروز سه شنبه آغازخواهد شد که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.
 
آریایی افزود: با توجه به افزایش میزان دمای هوا و بارش‌های تند و رگباری در مدت زمان کوتاه، وقوع تگرگ و جاری شدن سیلاب در استان محتمل است.

به گفته وی برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از بارندگی اطلاع رسانی به اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها جهت حفظ آمادگی لازم در دستور کار قرار گرفته است.

بنابر اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان لرستان بدنبال فعالیت سامانه بارشی و تقویت شرایط ناپایدار بر روی جو استان تا ساعاتی از روز چهارشنبه برای اغلب نقاط (بویژه نواحی شمالی و غرب استان) بارش باران، رعدوبرق و نیز وزش باد نسبتا شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بنا بر این گزارش با توجه به مقدار بارش‌ها در برخی نقاط آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود که این شرایط در روزهای پایانی هفته بصورت پراکنده و رگباری خواهد بود و بکار بردن اقدامات لازم جهت جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.