معاون فرهنگی دانشگاه تهران از افتتاح و راه اندازی سینما دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید خبر داد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال ۹۶ یک از مهمترین برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران شروع طرح سینما دانشگاه و راه‌اندازی سینمای دانشگاه تهران است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بازسازی این ساختمان آغاز شده که امیدواریم برای ترم جدید این ساختمان افتتاح شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه این سینما به صورت عام برای دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تهران است، افزود: سینمای دانشگاه تهران برای نیاز دانشجویان با ظرفیت ۱۰۰ نفری در حال حاضر طراحی و ساخته شده است.

سرسنگی بیان کرد: اکنون در محدوده طرح توسعه دانشگاه، ۳ سینما است که دانشگاه باید آنها را خریداری کند تا بتوانیم در آینده یک سینما بزرگ به دانشگاه تهران اضافه شود.

وی تصریح کرد: طرح سینما دانشگاه برای نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی از آبان سال ۹۴ آغاز به کار کرد که با اجرای این طرح با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و خانه سینمای ایران برای چهار ماه، هر هفته یک فیلم در این دانشکده پخش می‌شد. 

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در این جلسات بعد از نمایش هر فیلم جلسه نقد و بررسی آن با حضور تهیه‌کننده یا کارگردان فیلم و تعدادی از جامعه‌شناسان و تحلیل گران برگزار می‌شد، اما از ابتدای سال گذشته این طرح از دانشکده علوم اجتماعی گرفته شد.

وی بیان کرد: دانشکده علوم اجتماعی به دلیل مشکلات مالی، نبود فضای مناسب و کمبود امکانات و تجهیزات نمی‌توانست این جلسات را برگزار کند و نکته دیگر اینکه این جلسات بیشتر به دانشجویان همین دانشکده محدود شده بود. 

سرسنگی یادآور شد: در همین راستا تصمیم گرفتیم تا طرح سینما دانشگاه را با همکاری استادان این دانشکده به صورت رسمی‌تر و جدی برگزار کنیم و هم بتوانیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار