مشهد؛

تجلیل از مدیران و مدرسین مدارس اهل سنت خراسان

به مناسبت هفته معلم مراسم پایان تحصیلی (۹۶ - ۹۵) و تجلیل از مدیران و مدرسین مدارس علمیه اهل سنت خراسان در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حجت السلام رضایی مسئول آموزش شورای عالی برنامه ریزی حوزه علمیه گفت: در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۵ به همت دفتر نمایندگی، ولی فقیه، هفت جلسه بین مدیران مدارس علمیه در مناطق مختلف استان خراسان برگزار شد و نماینده، ولی فقیه نیز از تمامی حوزه‌های علمیه حداقل یکبار دیدن کرد.
 
وی افزود: در سال تحصیلی جدید برای اولین بار مراسمی برای طلاب جدید برگزار شد و موفق به اجرای برنامه‌های مختلف علمی و قرآنی در سطح حوزه‌های علمیه خراسان شدیم.

مولانا عبدالله موحدی نیز در این مراسم گفت: پیامبر (ص) معلم بدون استاد و بزرگ بشریت است و علما وارثان ایشان هستند.

وی افزود: اهل بیت و اصحاب پیامبر همیشه سعی در ایجاد وحدت و برادری در میان مردم داشتند و حلم، بردباری و تواضع ویژگی شاخص آن‌ها بود.

این استاد حوزه علمیه خواف افزود: علمای اسلامی باید دارای اخلاق نیک و تابع مقررات دین خدا و بسیار متواضع باشند چرا که اختلاف در جامعه آب به آسیاب دشمنان ریختن است.

وی افزود: تمام مذاهب و فرقه‌های اسلامی زیر پرچم اسلام هستند و ما اگر سیره پیامبر را در پیش گیریم یقینا همه دوستدار ما خواهند بود.
مولانا موحدی تصریح کرد: با وجود تعادل و وحدت و کاهش اختلافات، قطعا امنیت نیز افزایش خواهد یافت، که در جمهوری اسلامی با توجه به وضعیت کشورهای منطقه این اتفاق افتاده است.

در ادامه اساتیدی از حوزه‌های علمی خراسان شمالی و جنوبی و همچنین یوسفی راد معاونت آموزش و پژوهش شورای عالی مدارس علمیه اهل سنت به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم حجت السلام و المسلمین فرجام رییس دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اومور اهل سنت نیز به تشریح شخصیت معلم شهید مطهری پرداخت و او را اسوه و الگو برای همه اهل دانش دانست.

انتهای پیام//ح. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.