کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ستادهای بنده مردمی هستند و شفاف بگویم که در ستادمان حتی یک پوستر و بنر هم چاپ نکردیم.

حتی یک پوستر و بنر هم در ستادم چاپ نکردیم/ از کسی به طور مستقیم کمک نگرفتمبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه هزینه‌های تبلیغاتی شما از کجا تأمین می‌شود، اظهار داشت: ما ستاد انتخاباتی به معنایی که قبلا بود به هیچ وجه نداریم و ستادهای بنده مردمی هستند و شفاف بگویم که در ستادمان حتی یک پوستر و بنر هم چاپ نکردیم.

وی ادامه داد: ما همه کارمان را متمرکز بر فضای مجازی کردیم و در ستادهای مردمی در هر نقطه‌ای از کشور هر کاری که انجام می‌شود، خود آن‌ها انجام می‌دهند و مردم کمک می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان از کسی به طور مستقیم کمک نگرفتم و نه چنین خواهشی از کسی دارم.
 
قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برنامه شما برای مبارزه با فساد چیست، گفت: فساد یکی از دغدغه‌های امروز همه مردم ما است و دو کار جدی برای مبارزه با آن باید انجام شود.

وی با بیان این‌که در وهله اول باید سیستم‌ها هوشمند شوند و از فناوری‌ها استفاده کنیم و تا می‌توانیم دخالت افراد را در فرآیند کار کوتاه کنیم که امروز در شهر تهران انجام شده است، ادامه داد: متأسفانه امروز دولت از شفافیت حرف می‌زند، اما روی بخشی از قرارداد‌ها مهر محرمانه می‌زند که این مهر محرمانه به معنای فساد است.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نباید روی قرارداد‌ها مهر محرمانه زده شود، تصریح کرد: از طریق شبکه‌های مجازی باید تمام قرارداد‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد.

قالیباف گفت: نکته دوم در این باره آن است که مدیران در هر سطحی که هستند وقتی گزارشی از فساد به دستشان رسید، قبل از اینکه بگویند مسئول آن قوه قضاییه است، باید خود با آن برخورد کنند و هر جا که جرمی صورت گرفت، حتما باید به قوه قضاییه منتقل شود تا قوه قضاییه با آن برخورد جدی کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید اول پیشگیری و سپس کنترل و برخورد صورت گیرد، اظهار داشت: در برخورد‌ها نباید هیچ گونه ملاحظه‌ای داشته باشیم که آ‌ن فرد به ما نزدیک یا دور است یا دوست، همشهری و هم حزبی ما است یعنی وقتی جرم اتفاق افتاد هر کسی باشد باید با آن برخورد شود.

وی با اشاره به این‌که چند روز پیش سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با قاچاق اطلاعات جدیدی را ارائه داد، متذکر شد: اگر بنده جای دولت بودم، آن وزیر را فورا عزل می‌کردم و به قوه قضاییه معرفی می‌کردم.

قالیباف با بیان اینکه ما نباید با هم تعارف کنیم و تحت تأثیر چهار درصدی‌ها باشیم، خاطر نشان کرد:ریشه فساد از آن چهار درصدی‌هایی است که به همه جا نفوذ دارند و حتی در سیاست‌ها، تصمیمات و بخش‌نامه‌ها هم اثر دارند و جای پای آن‌ها را در قانون‌گذاری هم می‌بینیم که آنقدر قدرت پیدا می‌کنند که می‌توانند قانون‌گذاری کنند ضمن آنکه قانون را هم رعایت نمی‌کنند و آن را دور می‌زنند و از خلأهای قانونی سوء استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
کاش پیروز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
یه روزی یه نفردیگه هم می گفت که هزینه های تبلیغات منو مردم می دهند.