استاندار قزوین گفت: امسال هیچ گونه افزایشی در زمینه آب بها کشاورزان نخواهیم داشت و حق آبه کشاورزان در سال جاری با همان قیمت سال ۹۵ محاسبه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: با وجود آنکه کانال‌های آب رسانی و مسیر‌ها به لایروبی و ترمیم و بهسازی سالیانه نیاز دارند و حدود ۲۵ درصد آب این کانال‌ها هدر می‌رود امسال شرکت سهامی آب منطقه‌ای هیچ گونه افزایشی را در آب بهای مصرفی کشاورزان اعمال نخواهد کرد.
 
آب بهای کشاورزان ثابت ماند 
 
همتی همچنین به ساماندهی چاه‌های آب تاکید کرد و گفت : باید هر چه سریعتر دستگاه‌های ذیربط در این زمینه از قبیل: شرکت سهامی آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی وارد عمل شوند و کشاورزان را از بلاتکلیفی و سردرگمی نسبت به چاه‌های قدیمی و میزان حق آبه آن‌ها نجات دهند.
 
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به طغیان خررود و جاری شدن سیل در اسفرورین اشاره کرد و گفت: همه امکانات و تمهیدات لازم با توجه به پیش بینی هواشناسی از قبل آماده شده بود، اما متاسفانه بنا به برخی دست کاری‌ها در مسیر عبور آب خررود، سیلاب به داخل شهر هدایت شد.
 
وی اضافه کرد: همه مسببان و مقصران طغیان خررود که باعث ایجاد رعب و وحشت مردم شد، چه مدیران دولتی و چه افراد غیر دولتی به مراجع قضائی معرفی شوند تا دیگر شاهد این نوع اقدام‌های خودسرانه برای هرگونه طمع و سود بیشتر نباشیم.
 
همتی، طغیان خررود را یک آزمایش و مانور برای تعیین میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان در مقابله با حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: با توجه به ختم خیر شدن این حادثه، باید مدیران کمک کار و موثر توبیخ و تشویق شوند.
 
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین هم در این نشست گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، همه نکات ایمنی در نشستی به شهرداری و شورای شهر اسفرورین تذکر داده شده بود، ولی متاسفانه مسئولان محلی برای برداشت آب بیشتر از رودخانه خررود بخشی از مسیر آن را دست کاری کردند که در نتیجه به ورود سیلاب به یک بلوار شهر منجر شد.
 
رضا گروسی افزود: از نظر فنی پدیده سیل در این شهر اتفاق نیفتاد بلکه نگاه طماعانه و غیر فنی مسئولان محلی اسفرورین باعث ورود آب رودخانه خررود به داخل این شهر شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار