به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛محمدعلی خلیلی ،معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان افزود: همچنین 20 پرونده متقاضی اخذ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در دست بررسی و اقدام هستند.
خلیلی با اشاره به صدور دو مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) از ابتدای سال 96 تا کنون بیان کرد: تشکیل کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال 95 منجر به صدور مجوز سه دفتر، تعلیق مجوز 8 دفتر و ابطال مجوز 5 دفتر شد.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه نظارتها سالانه به صورت مستمر در حال انجام است، بیان داشت: بیشترین تخلفاتی که در این دفاتر صورت میگیرد شامل عدم انعقاد قرارداد گشتهای داخلی و خارجی با مسافران و عدم ارائه مشاوره مناسب توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است. مردم برای کسب اطمینان از وضعیت فعالیت این دفاتر میتوانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که تعدادی از شهرستانها از داشتن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب بیبهرهاند، پیشبینی میشود امسال رشد قابل توجهی در صدور مجوز این دفاتر و راه اندازی آنها داشته باشیم.
خلیلی توسعه گردشگری شهری، ارزآوری، ایجاد و رونق اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و افزایش خدمات رفاهی به شهروندان را از جمله مزایای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برشمرد و افزود: برنامه داریم در سال جاری با اجرای برنامههای تشویقی و حمایتی، توزیع و پوشش مناسبی از این دفاتر را در سطح استان شاهد باشیم.
معاون گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر افزایش آموزش در حوزههای گردشگری در سال جاری گفت: کمبود مدیر فنی دفاتر دارای مجوز بند ب با سابقه فعالیت مرتبط، فعال نبودن گشتهای خوزستان گردی و فعال نبودن در حوزه گشتهای ورودی از جمله نقاط ضعف دفاتر مسافرتی هستند که باید با بالابردن سطح آموزش و آگاهی، از این طریق به توسعهی گردشگری و رونق اقتصاد گردشگری دست یابیم.
انتهای پیام/م