امام جمعه بوشهر گفت: تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر که تحول عظیمی در استان ایجاد می‌کند باید با رفع موانع در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم و روزجهانی کارگر نقش مهم توسعه علم و فناوری در توسعه و پیشرفت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: توجه به حوزه علم و فناوری به ویژه آموزش و پرورش یکی از عوامل مهم پیشرفت و تمدن‌زایی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر به این مقوله توجه کافی نشود قطعا پیشرفت و توسعه دچار ایستایی و میرآیی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نهادینه کردن تحصیل به صورت نخبگانی تاکید کرد: فرهنگ تحصیل و کسب دانش که نقش مهمی در تولید دانشمندان و تحقق مرجعیت علمی، تولید علم با محصول دانش‌بنیان دارد باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

صفایی بوشهری با  تاکید بر توسعه زیرساخت‌های لازم در آموزش و پرورش و آموزش عالی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های در آموزش و پرورش و آموزش عالی با تجهیزات استاندارد و مدرن باید در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار بگیرد تا جوانان استان بوشهر به سمت تحصیل عالیه با نگاه خودکفایی علمی و تولید حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر سمت و سو قرار دادن همه ظرفیت‌های استان بوشهر برای حل مشکلات آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی بیان کرد: قطعا آموزش و پرورش به تنهایی جوابگوی تحقق نیازها و برنامه‌های تدوین شده خود نیست که در این راستا باید خیران و مسئولان مشارکت و تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر اعتبارات آموزش و پرورش و آموزش عالی تامین نشود پروژه‌های متوقف می‌شود خاطر نشان کرد: کمک به آموزش و پرورش  و آموزش عالی در اولویت قرار گرفته و با تامین و تخصیص اعتبارات به یاری آنان شتافته شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ مردم استان بوشهر دینی، ولایت‌مدار، عزت‌بخش و اخلاق محوری است افزود: فرهنگ اخلاقی و دینی مردم استان بوشهر محصول تلاش بزرگانی است که یک عمر با دین و دیانت زندگی کردند که باید گرامی داشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: فضای فرهنگی استان بوشهر فضای دینی، انقلابی و ولایت‌مداری است که باید این فضا حفظ و سطح آن ارتقاء یابد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ساماندهی سواحل بر اساس زیر ساخت‌های فرهنگی و دینی تصریح کرد: سواحل استان بوشهر باید بر اساس فرهنگ دینی به امکانات و تجهیزات لازم مجهز شود تا زمینه راحتی، رفاهی و آسایش ساکنان سواحل این استان بیش از پیش فراهم شود.

صفایی بوشهری به انتخابات پیش‌روی 29 اردیبهشت پرداخت و با تاکید بر توجه به قانون‌مداری در این عرصه مهم افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید قانون‌مداری و مراعات اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای با بصیرت برای انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات پیش‌رو گفت: فراهم شدن فضای اخلاق انتخاباتی با نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد که افرادی شایسته انتخاب شوند تا سبب افتخار و عزت‌مندی بیشتر جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه معلمان و استادان استان بوشهر در طول تاریخ دارای کارنامه درخشان فرهنگی و دینی هستند گفت: مدرسه سعادت نماد حضور علم در کنار دین و دین در کار علم بود و دانش‌آموختگانی در سطح ملی و بین‌المللی تولید و به جامعه عرضه شده است.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه ویژه معلمان به ویژه بازنشستگان و پیشکسوتان فرهنگی تصریح کرد: باید به این قشر در فضای استان بوشهر توجه ویژه شود چراکه این مهم نشان از قدرشناسی علم معرفتی و بصیرتی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر که تحول عظیمی در استان ایجاد می‌کند باید با رفع موانع در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کار بزرگی در استان بوشهر محقق شده است تصریح کرد: استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران تبدیل که این مهم در شورای انقلاب فرهنگی کشور مصوب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر  تاکید کرد: استان بوشهر در این عرصه به عنوان  الگو انتخاب شده که پیشرفت در همه عرصه‌های علمی و فرهنگی توسعه استان را پرشتاب می‌‌کند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.