نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت در صورت لزوم کنترل سرمایه ها را در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی زون بورس، مارین لوپن ،رهبر جبهه ملی و نامزد جناح راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری سال2017 فرانسه، اعلام کرد اگر برای اقتصاد فرانسه احساس خطر کند کنترل سرمایه ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

لوپن اعلام کرد، درصورتی که طرح وی برای خروج از یورو و بازگشت به پول ملی فرانسه(فرانک فرانسه) باعث هراس بانکی و فرار سرمایه ها از کشور شود کنترل سرمایه ها را در دستور کار قرار خواهد داد. با این حال وی اطمینان خاطر داد که چنین اتفاقی در کشور روی نخواهد داد.

نامزد حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه، این موضوع را در گفتگویی که به موضوع مذاکرات در فردای پیروزی احتمالی اش در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه درباره انحلال منطقه یورو در شکل کنونی آن اختصاص یافته بود، مطرح کرد.

هدف کلی لوپن این است که خط بطلان بر یورو به عنوان«پول واحد» بکشد و یورو را بر اساس الگوی واحد ارزی اروپا(Ecu) به عنوان «پول مشترک» مطرح کند. به این معنا که در داخل کشور فرانک فرانسه رایج باشد و در سطح اروپا و کشورهای اروپایی ، داد وستد ها با یورو به عنوان پول مشترک اروپا انجام گیرد.

اما این مسئله از همین حالا نگرانی هایی را در میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فرانسه ایجاد کرده است. برخی از هراس بانکی سخن می گویند که در صورت پیروزی لوپن در انتخابات بی شک سرمایه های زیادی از کشور خارج خواهد شد.
 
اما مارین لوپن می گوید اگر ما برای مدتی کوتاهی جلوی خروج سرمایه ها را بگیریم چنین خطر به وجود نخواهد آمد. وی با مثال زدن دوره هفت ساله ریاست جمهوری فرانسوا میتران گفت:« ممکن است به مدت چندین روز هراس بانکی ایجاد شود اما روند آن طولانی مدت نخواهد بود.»

نامزد راستگرایان افراطی فرانسه افزود: در صورتی که من در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم به مردم در این باره توضیح خواهم داد و اینگونه مردم دیگر دلیلی برای ترسیدن نخواهند داشت.
 
چون بهترین شیوه برای حفاظت از پس اندازه و سپرده های مردم،نگه داشتن آنها در خاک خود فرانسه است. دولت از راهبردهای کافی برای حفاظت از دارایی های مردم برخوردار است.
 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار