طی سال گذشته، چهار هزار و ۳۲۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در ۹۲۰ دوره آموزش خانواده شرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: خدمت رسانی فرهنگی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، محوری ‌ترین بخش حمایتی این نهاد محسوب می‌شود، به طوری که این فعالیت‌ها سبب شده تا سطح علمی و فکری این خانواده‌ها، افزایش یابد.

سید جواد رضوی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبب می‌شود تا سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت از هر لحاظ ارتقاء یابد، افزود : این خدمات با هدف توانمند سازی فکری و فرهنگی افراد تحـت پوشش و ارتقاء کرامت انسـانی و عزت نفس خانواده ها و ایجاد نشاط اجتماعی ارائه می شود.

وی مخاطبان کارگاه های آموزش خانواده را زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، دختران در شرف ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، نوعروسان و سالمندان برشمرد و تصریح کرد : برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد، خدمات مشاوره ای تحصیلی، شغلی و خانوادگی به صورت فردی و گروهی از مهم ترین موضوعات دوره های آموزش خانواده محسوب می شود.

رضوی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم با برگزاری کارگاه های آموزش خانواده، آگاهی لازم در خصوص توانمندسازی، خودکفایی و مقابله با آسیب های اجتماعی را به مددجویان منتقل کنیم، اظهار داشت : طی سال گذشته، چهار هزار و ۳۲۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان در ۹۲۰ دوره آموزش خانواده این نهاد شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برگزار شده است، افزود : سال گذشته، ۴۳۴ کلاس آموزش خانواده برای شش هزار و ۵۰۰ مددجو برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه اگر مددجویان از لحاظ مالی به خودکفایی دست یابند اما از لحاظ فرهنگی نتوانند به غنای لازم برسند زنجیره فقر ادامه خواهد داشت، ادامه داد : خدمت رسانی فرهنگی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، محوری‌ترین بخش حمایتی این نهاد محسوب می‌شود، به طوری که این فعالیت‌ها سبب شده تا سطح علمی و فکری این خانواده‌ها، افزایش یابد.

رضوی افزود : کمیته امداد با ارائه مشاوره‌های فرهنگی، دینی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای مددجویان توانسته است پایه‌های زندگی آنان را مستحکم کرده و از فروپاشی آن جلوگیری کند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.