یک عضو برجسته حزب اسلامی می گوید که قرار است گلبدین حکمتیار رهبر این حزب، روز پنج شنبه هفته جاری (۱۴ ثور) وارد کابل شود.

گلبدین حکمتیار، پنج شنبه هفته جاری وارد کابل می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حکمت الله حکمت، عضو کمیسیون فرهنگی حزب اسلامی گفت، آقای حکمتیار پس از آمدن به کابل در جمعی از هوادارانش سخنرانی خواهد کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی حزب اسلامی تاکید کرد، با آن که امروز حزب اسلامی ۵۵ زندانی خود را از حکومت افغانستان تحویل گرفت اما به دلیل عدم رهایی ۱۳ زندانی دیگر، این حزب سند رهایی ۵۵ زندانی که رها شدند را امضا نکرده است.

وی ادعا می کند که در حال حاضر ۴ هزار عضو حزب اسلامی در زندان های افغانستان به سر می برند که برخی از آنان اعضای برجسته این حزب هستند.

به گفته حکمت الله حکمت، اگر حکومت در تطبیق توافقنامه صلح مبنی بر رهایی زندانیان حزب اسلامی صادقانه عمل نکند، تاثیرات منفی بر روابط حکومت و این حزب برجای خواهد گذاشت.

این در حالی است که قرار بود روز دو شنبه، ۶۹ زندانی حزب اسلامی از زندان های افغانستان رها شوند اما به دلیل فشارهای کمیسیون مستقل حقوق بشر و ایالات متحده امریکا، حکومت از رهایی ۱۳ زندانی حزب اسلامی، خود داری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار