300 بیمار در نخستین مرکز ناباروری سیستان و بلوچستان پذیرش شدند.

پذیرش 300 بیمار در نخستین مرکز ناباروری سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: برای درمان300 زوج نابارور استان در نخستین مرکز جامع ناباروی استان در زاهدان پرونده تشکیل شده است.
 
دکتر محمودرضا میری در آیین افتتاح نخستین مرکز ناباروری سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: خدمات ارائه شده در این مرکز جامع ناباروری استان شاملIUI (تلقیح داخل رحمی اسپرم)، IVF (تلقیح آزمایشگاهی) و میکرواینجکشین است.
 
وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز جامع علاوه بر جلوگیری از مراجعه شهروندان سیستان و بلوچستان به سایر استان های کشور برای درمان، 85 درصد هزینه های خدمات ناباروری برای بیماران رایگان خواهد بود.
 
وی گفت: یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان که منجر به مراجعه بیماران به سایر استانها و تحمیل هزینه های فراوان برای آنان می شد اشعه درمانی برای بیماران سرطانی و درمان ناباروری بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این مشکلات در استان مرتفع شد.
 
وی همچنین مرگ و میر مادران باردار را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان در گذشته ذکر کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در نتیجه پیشرفت در زیرساخت و امکانات و نیروی انسانی هم اینک مرگ مادران باردار در استان با کاهش 50 درصدی نسبت به گذشته روبه رو است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان مستقرشدن پزشکان متخصص به ویژه زنان را در استان گام ارزنده دولت در راستای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در این استان ذکر کرد.
 
وی با تقدیر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر هاشمی وزیر بهداشت با پنج سفر به سیستان و بلوچستان گام های موثری را در راستای محرومیت زدایی از چهره این استان برداشته است که جای بسی قدردانی دارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار