گیلان؛

نخستین سد لاستیکی گیلان در آستانه اشرفیه افتتاح شد

نخستین سد لاستیکی گیلان با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت مدیریت آب کشور در روستای دهنه سر سفیدرود شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در مراسم بهره برداری نخستین سد لاستیکی این استان گفت: 10 سد لاستیکی دیگر بر روی رودخانه های گیلان در حال ساخت است که پیش بینی می شود 5 سد تا پایان امسال و 5 سد دیگر تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب کشور هم گفت: سد لاستیکی دهنه سر سفیدرود نهمین سد لاستیکی در کشور است.

محمد حاج رسولی ها افزود: 18 سد لاستیکی دیگر هم در استان های گیلان، مازندران و گلستان در حال ساخت است که تا 24 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

محمدحسین قربانی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: روستاهای بخش کیاشهر به دلیل قرار گرفتن در انتهای مسیر آبرسانی سد سفید رود با مشکلات زیادی در فصل زراعی مواجه می شوند که ساخت سدهای لاستیکی در مسیر رودخانه ها راهکار حل این مشکل است.

ساخت این سد در مسیر رودخانه سیدعلی اکبری از سال 91 آغاز شد که برای ساخت نخستین سد لاستیکی 80 گیلان میلیارد ریال شد.

سد لاستیکی دهنه سر سفیدرود با 42 متر طول 2 و نیم متر ارتفاع و حجم ذخیره 350 هزار مترمکعب، برای تامین آب بیش از هزار هکتار از شالیزار ساخته شد.

این سد در مدت 30 دقیقه پر باد شده و جلوی عبور آب را می گیرد و در مواقع لزوم در کمتر از 20 دقیقه از باد خالی شده و آبراه آن باز می شود.
 
 
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.