ساری،

اندوه جانکاه و حسرت بی پایان برای فوتبال مازندران

مازندران لیگ برتر فصل آینده را باز هم بدون تیم مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، چند روز پیش قطار لیگ دسته اول فوتبال به ایستگاه آخر رسید، لیگی که قبل از شروع فصل تیمی به نام خونه به خونه هر روز خبر قرارداد بستن آن با یک ستاره معروف با رقمی بالا به گوش می رسید و تمام نگاه ها را به بابل و برادارن حسن زاده دوخته بود، تیمی که با خرید امتیاز بهمن شیراز به لیگ دسته یک آمده بود.

عطش لیگ برتری شدن این تیم آنقدر بالا گرفته بود که حتی رکورد ثبت قرارداد با دو یا سه ستاره در یک روز هم از آنها دیده می شد.

تیمی که لقب کهکشانی ها را به خود اختصاص داده بود با علیرضا مرزبانی که پیکان را لیگ برتری کرده بود فصل را شروع کرد و علی کریمی جادوگر فوتبال ایران را هم به بابل آورد.

فصل را با 2 برد متوالی آغاز کرد اما با تساوی مقابل تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی جم تا هفته هفتم دیگر طعم برد را نچشید و تا نشان دهد ستاره سالاری تیم را لیگ برتری نمی کند و حتی بودند تیم هایی که ستاره باران بودند و از لیگ برتر به دسته یک سقوط کردند،تیمی مانند استیل آذین که ترکیبی از سرخابی ها را با بستن قراردادهای میلیونی تبدیل به بمب خبری نقل و انتقالات می کرد.

خونه به خونه تیمی که در بهترین حالت برای چند روز رده دوم جدول را تجربه کرده بود وارد حاشیه شد،حنیف عمران زاده رفت، حاشیه ها بالا گرفت، حاشیه ای که مرزبان را از سربازانش جدا کرد، نادر دست نشانی را به بابل آورد که او را متخصص لیگ برتری کردن تیم های دسته اولی می دانستند اما با آمدنش ستاره هایی که میلیاردها تومان برای آوردنشان به بابل هزینه شده بود را از تیم کنار گذاشت ولی در پایان فصل بازهم تیمی از مازندران لیگ برتری نشد و جمله هر سال دریغ از پارسال برای مردم مازندران تداعی شد.

تیم های خونه به خونه و نساجی لیگ برتری نشدند که هیچ، رسوایی را به وجود آوردند به اندازه جهانی شدن خبرش، فرو رفتن در باتلاقی که تیر و ترکش آن هنوز دامن گیر این دو باشگاه شده است.

جنجال در دربی پر حاشیه و برجای گذاشته شدن بیش از 50 مجروح و رای های پشت سرهم انضباطی، غیر حرفه ای ترین تصمیم را دو هفته مانده به پایان لیگ از سوی مسئولان تیم بابلی برجای گذاشت و آن هم کناره گیری از لیگ! گویا مسئولان تیم متمول بابلی، لیگ دسته یک را با جام محلات اشتباه گرفته بودند.

لیگ دسته اول در حالی به پایان رسید که حسرت لیگ برتری شدن نساجی بیست و چند ساله شد و خونه به خونه هم با رده ششمی به کار خود پایان داد و دربی جنجالی دیگر برگزار نشد و شاید دل و دماغ برگزاری آن هم نبود.

مازندران لیگ برتر فصل آینده را بازهم بدون تیم مانده است، استانی که هرچه دارد بازیکن با کیفیت لیگ برتری که با تیم هایی از استان های دیگر در لیگ برتر جولان می دهند و شاید 40و چند فوتبالیست مازندرانی شاغل در لیگ برترمان فصل آینده شاهد پیدایش بازیکنان جدیدالورود مازندرانی دیگری باشد.

تنها دلخوشی مردم مازندران از لیگ امسال شاید آقای گلی محمد عباس زاده بود که آن را به روح هادی نوروزی تقدیم کرد، عباس زاده ای که شاید او را هم فصل بعد در تیمی لیگ برتری در استانی دیگر ببینیم و بازهم غم و اندوه جانکاه و حسرت بی پایان برای مردم مازندران ادامه داشته باشد، مردمی که در سرما و گرما برای تشویق تیم شان ورزشگاههای هفتم تیر و شهید وطنی را پر کردند و در آخر با اسپری فلفل و چوب و میله گرد و سر شکسته و دلبریده به خانه برگشتند.


اندوه جانکاه و حسرت بی پایان برای فوتبال مازندران

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار