وزارت خارجۀ هند در نظر دارد تا دربارۀ محمد نبی و راشد خان آرمان دو ستارۀ کریکت افغانستان، فیلم مستند تهیه کند.

هند دربارۀ راشد و نبی دو ستارۀ کریکت افغانستان فیلم تهیه می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این فیلم مستند، نظر کوتاهی بر زندگی خصوصی، ورزشی و دست آوردهای این دو بازیکن پرداخته خواهد شد و نیز جنبه‎های مختلف به ویژه این که راشد و نبی از کجا ورزش را آغاز کردند و به کجا رسیده‎اند، انداخته خواهد.

شیدا محمد ابدالی، سفیر افغانستان در هند به صدای امریکا گفته است که این طرح پذیرفته شده و کار روی فیلم به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزوده است که وزارت خارجۀ هند طرح تهیه این فیلم را به آگاهی شرکت‌های فیلم‎ سازی هندی و خارجی رسانیده و روند پذیرش عرایض این شرکت‎ها، آغاز شده است.

گفته می‏شود که هدف اصلی این فیلم به تصویر کشیدن پیشرفت کریکت در یک کشور جنگ زدۀ مانند افغانستان است تا برای پیشرفت و ترقی کریکت میان جوانان افغان گام‎های مثبت و سازنده برداشته شود.

سفیر هند در این باره گفته است که اگر این فیلم به زودی تهیه شود، در جریان رقابت‎های لیگ برتر هند از طریق تلویزیون‎ها به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس تکرار آن پس این دور رقابت‎ها در تلویزیون‌های دیگر به شمول شبکه‎های افغانی به نشر خواهد رسید.

این فیلم دو تا هفت دقیقه طول خواهد داشت و نظریات آگاه‎های بین‎المللی کریکت نیز کنجانیده خواهد شد.

نبی در این رقابت به ارزش سه میلیون و راشد ۴۰ میلیون روپیۀ هندی به فروش رسیده‎اند.

تیم سن‎رایزر از آغاز رقابت‎ها تا کنون با دریافت ۱۳ امتیاز، در جایگاۀ سوم رده بندی لیک برتر هند قرار دارد و راشد با دریافت ۱۳ ویکت برای تیم در ردۀ پنجم برترین توپ اندازان این لیگ، قرار دارد.

ایرکا نوشت: این تیم در سال ۲۰۱۶ میلادی، قهرمان این لیگ شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار