بندرعباس؛

فعال شدن حوزه هنری در مساجد کشور

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از فعال شدن حوزه هنری در همه مساجدِ شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت را بر اساس برنامه ششم توسعه خبر داد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش شورای فرهنگی هرمزگان گفت:باید نگاه به حوزه فرهنگی از نگاه اولویت دست دومی تغییر کند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ارتقای بخش هایی در حوزه فرهنگ و ارشاد،صداوسیما،ورزش و همه دستگاههای فرهنگی نسبت به گذشته پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت اعتبارات بخش فرهنگی در کشور گفت: باید از منابع مردمی نیز برای اجرای برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

وی حاشیه نشینی را یکی از آسیب های اجتماعی استان هرمزگان برشمرد و افزود: مهاجرت از روستاها به شهرها موجب افزایش این پدیده شده است.

آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: دسترسی محدود روستاییان به مراکز علمی یکی دیگر از علت های مهاجرت از روستاها به شهرهاست.

حمایت از ظرفیت های فرهنگی استان هرمزگان بویژه توجه به صنایع دستی و آثار تاریخی از خواسته های وی از کمسیون فرهنگی و مسئولان دستگاههای اجرایی استان بود.

علی اصغرکاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:فرهنگ زیربنای همه مسائل است ولی به حوزه فرهنگ در کشور کمترین توجه ای شده است.

وی افزود : در سه سال گذشته شمار موسسات قرآنی از 300 موسسه به هزار موسسه افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش 35درصدی یارانه مطبوعات کتاب در سه سال اخیر خبرداد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: شاخص های مشارکت های اجتماعی و سیاسی در استان هرمزگان مطلوب است.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری بیش از77 درصد ،در مجلس دهم 68درصد و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 68 درصد بوده است.

جادری گفت: صد و 17 تشکل غیردولتی در حوزه زنان فعالیت می کند و 80 صندوق خردزنان روستایی نیز تشکیل شده است.

در پایان این نشست از فراخوان هفتمین کنگره امام سجاد (ع)رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.