بازار سرمایه در اولین روز از بازار نظاره گر پیش روشدن گروه پالایشی‌ها با وجود تداوم عرضه‌های قطره چکانی حقوقی‌های این گروه بوده است.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار سرمایه در اولین روز از بازار نظاره گر پیش روشدن گروه پالایشی‌ها با وجود تداوم عرضه‌های قطره چکانی حقوقی‌های این گروه بوده است این درحالی است که شاخص کل و بازده نقدی با افزایش ۱۵۸ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۷۵۵ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن ۸۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۷ هزار و ۲۵۸ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام؛ بازاری متعادل و کم حجم بوده که در کنار اصلاح قیمت سهام در گروه‌های پربیننده شاهد پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها در حجم‌های محدود بوده است.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۲۹ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۷۸۵ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۰ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۵۷۵ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن ۹۸۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۹ هزار و ۹۳۹ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام؛ بازاری متعادل بوده که با پیشرو شدن گروه بانک‌ها شاهد اقبال کم حجم خریداران اغلب حقیقی بازار در کنار خودنمایی گروه قندی‌ها و غذایی‌ها و شرکت‌های کوچک بازار پایه بوده است.

*** در سومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۱ واحد افزایش به ۷۹ هزار و ۸۲۶ واحد رسید این درحالی است که شاخص کل با معیار وزنی ۲۵ واحد رشد به ۱۷ هزار و ۶۰۱ واحد رسیده است.

معامله‌گران فرابورسی بیش از یک میلیارد برگه بهادار در قالب ۳۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳۷۸ میلیارد تومان یعنی بیش از ارزش بازار بورس داد و ستد کردند.

نمادهای پربیننده شامل آپ، خساپا، برکت، وبملت، کچاد، خکاوه، فاراک بوده‌اند.

نمادهای پربیننده فرابورسی شامل ذوب، چکاپا، اپرداز، بکهنوج، حریل، مفاخر، غگلپا بوده‌اند.

*** در چهارمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۱۱۵ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۹۴۲ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش ۵۱ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۶۵۳ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۲۲۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۴ هزار و ۴۱۹ نوبت داد و ستد شده است.

در گروه‌های پیشرو بازار سهامداران عمده در حالی از طریق معاملات درون گروهی و انتقال بدهی‌ها در شرکت‌های تابعه و یا تجمیع سهام به منظور شناسایی سود در مجمع سالیانه سهامداران دنبال شد که با افزایش قیمت سهام در برخی نمادهای شاخص‌ساز بازار در کنار تداوم اقبال معامله‌گران به سهم‌های کوچک و یا به اصطلاح بازار دومی، شاخص کل بورس در مرز ۸۰ هزار واحدی رفت و برگشت داشت.

بازار سهام؛ بازاری به نسبت پرحجم‌تر از روزهای پیش بود که باوجود رفت و برگشت شاخص کل بورس به کانال ۸۰ هزار واحدی، اما نتوانست به گرایش خریداران سهام در شرکت‌های بزرگ بازار اول بورس بی انجامد.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل هم وزن با افزایش ۹ واحدی به عدد ۲۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسیده است این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۴۴ واحدی به عدد ۸۷ هزار و ۶۹۲ واحد دست یافته است.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۳۰۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۷ هزار و ۸۳۲ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام؛ بازاری متعادل و در اغلب نمادهای معاملاتی با غلبه عرضه بر تقاضا روبرو بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار